Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana samivain, 7 Heinäkuu 2006.

Onko kellään kertoa hyviä/huonoja kokemuksia EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM objektiivista? Entä samoin Canon EOS 30D käytöstä.

1. RB

RB Well-Known Member

9 391
    1 257
    113
    Laajakulmapäässä tekee pehmeää jälkeä, vääristymät suuria ja CA:kin haittaa. Polttovälialue on justiinsa hyvä, laajakulma ja tele riittää sopivasti yleiskäyttöön (makuasia). Canonilla ei ole korvaavaa objektiivia tarjolla, omassa keikkakuvauksessa on toinen vaihtoehto ostaa 2 objektiivia ja kantaa kahta runkoa.

2. MJK

MJK

1 436
    0
    0
  3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Täytyy sanoa, et oon melko tyytyväinen tuohon 30D:n... Kuvanlaatu on korkeemmilla ISO-arvoilla loistava ja ominaisuudet riittää kyl omassa käytössä hienosti. Ei voi valittaa muusta kuin ergonomiasta, joka on Nikoniin verrattuna hieman heikompi..

4. RB

RB Well-Known Member

9 391
    1 257
    113
    Niin jäi sanomatta siitä kolmekympistä....ihan tyytyväinen oon, parannukset 20D:hin verrattuna on tuntuvat, 20D on päässyt tosi vähällä kolmekympin oston jälkeen.

Ergonomia on makuasia, itse Nikonillakin kuvanneena en sanoisi että kumpikaan olis parempi, oikeestaan Canon vie siinä asiassa voiton. Nikonin halpisrungot ei sovi mun käteen, kummallisesti muotoiltuja paksukaisia, D 200 on jo parempi.

Canonin valikot on yksinkertaiset lukuunottamatta valinnaisia säätöjä, mutta kun niitäkin käyttää hetken niin niihin oppii. Herkkyys, valonmittaustavat ym. säädöt käy näppärästi kun nappia ei tarvitse pitää säädön aikana kokoajan pohjassa niinkuin Nikonilla pitää pitää.

5. Käytössä on juuri tuo sama yhdistelmä.
    Loistolinssi all-rounderiksi. Tosin 17mm päässä vääristymä on aika erittäin häijy.
    Isommilla milleillä ei mitään pahaa sanottavaa. Teräväksi jopa menisin kehumaan.

Oma iso plus tulee vakaajasta. Ostosta en kadu.