Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pyöräile aina humalassa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Loitto, 10 Kesäkuu 2005.

Provosoiva aihe? Sen oli tarkoitus panna ajattelemaan mitä sanon.

Pyöräilinpä tuossa muutaman oluen nauttineena paikallista pikkutietä. Siinä on ensin kapea asvalttitie ja pyörätie rinnakkain, sitten keskellä jyrkkää alamäkeä ne yhtyvät tavalliseksi kapeaksi hiekkatieksi. Mäkeä alas tullessa pyörätie on vasemmalla puolella, joten pitää ylittää tie päästäkseen oikealle puolelle hiekkatietä. Tie kaartaa aika jyrkästi vasemmalle siinä,

Tulen sitä jyrkkää mäkeä alas jarruttamatta, n 30 km/h. Vastaan tulee henkilöauto, joten päätän pysyä vasemmalla puolella, kunnes on turvallista ylittää tie. Tämä auto jättää minulle n. 40 cm etupyöränsä ja ojan väliin, josta sivupeili tietenkin vie osansa. Onnistuin tähtäämään sille 5 cm leveälle nurmikaistalle, joka jää soran ja ojan väliin, ja koska samalla käännyin vasemmalle, jäi ohjaustangon ja sivupeilin väliin pari senttiä. Ja minä vannon, että se kuski näki minut.

Tarinan opetus on siis se, että kannattaa pyöräillä juovuksissa. Nimittäin selvin päin olisin ehtinyt mennä paniikkiin, ja ajanut päin, mutta nyt vaan tähtäsin siihen kapeaan tilaan ja pelästyin vasta jälkeenpäin.

Sen autokuskin olisin tappanut, jos olisin saanut kiinni.

1. Taustaksi voin sanoa että jos matkaa on yli sata metriä, on kulkupelini pyörä, kunhan pysytään saman kunnan rajoissa. Muttajoo, monta kertaa tulee taajamassakin tuollaisia läheltä piti -tilanteita kun autoilija törttöilee jotain. Lähes yhtä monta kertaa on tehnyt mieli potkasta auton kylkeen kunnolla kun tarpeeks kyrvityttäny moinen säätäminen. Jos kuski tulee aukomaan päätään, voi sanoa että iteppä ajoit kylkeen ja näyttää enkeliltä ;)

...vielä en ole rohjennut toteuttaa uhkaustani, valitettavasti.

2. kurdt

kurdt

11
    0
    0
    Humalassa pyöräily on kyllä hauskaa. Itse diggailen tulla baarista kotiin pyörällä. Aivan armottomassa kännissä on mukava säikytellä Treen keskustassa ajavia teinejä :D Tankojuoppo taidan olla.

Itseäni vituttaa nämä apinat jotka eivät ymmärrä, että heidän kuuluu väistää kääntyessään suojatiellä pyöräileviä tai käveleviä ihmisiä. Jos joku soittaa minulle torvea tuollaisella tilanteessa, pysäytän yleensä pyörän keskelle tietä ja kävelen näyttämään kansainvälistä sormimerkkiä siihen konepellin eteen. Lapsellista, no totta helvetissä mutta saapahan pilattua jonkun päivän.