Jep, tiiän, että tätä pitäis kysyä jostain muualta mut en tiiä keneltä kysyis. Tietsikkavalmistajalta, yhteystoimittajalta vai verkkosovittimen myyjältä. Nääs muutettiin ja hankittiin wlan. Asennus ok, linja ok, toimii kone. Paitsi. Ku erehtyy sammuttaa koneen tai edes vaihtamaan käyttäjää niin hyvästi yhteys. Se häviää ja verkkosovittimen ohjain on asennettava uudelleen, sitten taas pelittää. Mut kuka hitto sitä jaksaa koko ajan tehdä? Asetuksissa on, että linja avautuu samalla ku kone avataan. Mikä peeveli ton linjan hävittää täs välillä? Katon alla on myös mäkki ja siinä toimii moitteetta vaikka sammuttaa tai menee toisilla tunnareilla sisään. Tosin sielläki joutuu kirjottaa aina salasanat uudelleen mut toimii kuitenki. Joku nappi kait sieltäki löytyy, että se kirjautuis itte linjoihin kii. Osaako kukaa neuvoo?
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Auttaisi mikä käyttöjärjestelmä ja mikä wlanreititin/ wlankortti. Kannattaa sen boxin tukeen soittaa, ainakin Telewelliltä olen itse saanut pätevää opastusta. Higg
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Onko wlan verkko määritetty niin että se ei näy muille? Itselläni oli joskus samankaltaisia ongelmia tehtyäni tuon määrityksen. Ongelma poistui kun laitoin verkon näkymään kaikille. Itse verkon salaukseenhan tuolla ei ole mitään vaikutusta. (Luulisin, kunen ole kuitenkaan mikään IT-pro)
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? käyttis on xp ja niinku sanoin, mac on verkossa kii oikein nätisti. Känny saa verkon myös kii sutjakasti. Ainoo ongelma on tosiaan tuo pc. D-link on verkkosovitin, boxi on Netgear wlan-tilauksen mukana Elisalta tullu.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Mistään mitään ymmärrä, mutta eikös tuon D-linkin pitäis pärjätä näissä langattomissa verkoissa yksinäänkin? Mihin sitä netgearia tarvitaan?
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? No kait se pitää se oisko se tukiasemaki olla? Se on se Netgear. Ensin piti asentaa eternet-kaapeli kii nettiyhteys ja sitten vasta noi verkkosovittimet. Niisk, ois kait pitäny ottaa asennus mut on se nyt saakeli ku selvien ohjeiden mukaan tekee eikä saa toimii kunnolla
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Ajatteletko nyt että D-link olisi adsl:n kanssa kimpassa ja koneessa olisi itsessään wlansovitin? Vai nin että koneessa on wlan kiinni ja netti napataan naapurista tai ulkoa? Jotta voisi olla langaton verkko, tarvitaan toki minimissään kaksi osapuolta. Niin tai näin, en kyllä Helin ongelmasta mitään ymmärrä Itselläni on Telewellin adsl-poksi jossa myös integroituna wlan, ja pc:hen on usbitettu d-link wlansovitin. Itselläni oli tälle koneelle aivan ylivoimaista saada D-link löytämään kotiverkkoa. Mutta kun olin nöyrtynyt vuoden olemaan piuhan kanssa poksissa, Soneran ongelmien takia tulin koittaneeksi kaikkia mahdolisuuksia kartoittaa onko ongelma täällä kotona, ja tulinkin onnistuneeksi asentaessani dLinkin taas kerran. Koneessa taitaa nyt olla XP:n mukaan langaton verkkosovitin nro 11 ;-] Olisi muuten kiinnostavaa tietää miten noita saisi pois, tai miten edes poistetaan noita langattomnia verkkoja käyttöjärjestelmästä ;-] Semmoinen tuli mieleen Heli, että jos sinulla on usbitikku-DLink, niin koitapas sitä että kun kone käynnistyy (ja ei pääse verkkoon,) niin irroita tuikku ja takaisin, eli boottaa tikku, kun kone on käynnistynyt lopullisesti. Minun tikkuni pääsee verkkoon ehkä kerran kahdestakymmenestä boottaamatta sitä.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Omat kokemukset d-linkin toimivuudesta / toimimattomuudesta on lähinnä sellaisia, että kyseisen merkkistä tavaraa ei enää koskaan tule meille. Samanlaiset ongelmat korjaantuivat kun vaihdoin kylmästi merkin toiseen vaikka laitteiden myyjä vakuutteli minua d-linkin ylivoimaisuudesta. Onko kyse kannettavasta tietokoneesta vai pöytäkoneesta? Tuntuisi siltä että kortti olisi viallinen varsinkin kun muut laitteet saavat yhteyden tukiasemaan joka kerta... Niin ja macin saa liittymään wlaniin automaattisesti käynnistettäessä, kun menet järjestelmäasetukset -> verkko -> lisävalinnat (tässä pitää tietysti olla oikea verkon nimi) -> ja sieltä rasti ruutuun [x] muista verkot joihin tietokone on liitetty...
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Tietämättä detaljeja - ja tuskin silloinkaan - on vaikea antaa kunnollisia ajatuksia, mutta tässä yksi: Vaikka huoneessa onkin WLAN-purkki, kaikkien koneiden ei tarvitse olla siihen kiinni langattomasti. Siinä lienee "reikä" tavalliselle verkkopiuhalle, jolla sen Windows-koneen voisi pistää kiinni sen verkkokorttiin.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? No voi perhana. Eipä tullut noin äkkiä mieleen, että D-linkillä olisi myös noita usb-kortteja. Itselläni kun on läppäri ja A-link pitää sisällään kaiken tarvittavan, eli modeemin ja reitittimen langattomaan käyttöön. ;o) Tuli vaan mieleen, että onhan koneen asetuksissa sellainen "windows määrittää verkon automaattisesti"-pukki oikeassa paikassa? Eli "näytä vapaat langattomat verkot->muuta lisäasetuksia->langattomat verkot-> ja sitten sieltä tuo windows määrittää..." Noitten langattomien verkkojen kanssa on joutunut joskus taistelemaan ihan tosissaan. Yksi kikka on sitten vielä käyttää sitä "korjaa"-toimintoa, jonka saat käyttöön klikkaamalla verkon kuvaketta alapalkissa.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Joo, mulla tuntuu olevan samanlainen ongelma kuin Oskulla. Tosin mun paskatikkuni ei suostu löytämään PC:n kanssa ollenkaan verkkoa (ei auta irrotus ja uudelleen paikalleen pano eikä mikään muukaan) ellei ohjainta asenna joka kerta uudelleen. Ja tähän ei tosiaan tarvita muuta kuin vaihda käyttäjää -toiminto. Mä käyttäisin siks tota langatonta ku ainoo(jo on!) telkkarin piuhan paikka on olkkarin kauimmaisessa kulmassa ja makkariin tarvitaan se yhteys. Toki voi kait sitä hankkia sit 15 m pitkän piuhan, se on se toinen vaihtoehto. Tai viedä kauppaan toi toinen D-Link ja ostaa toisenlainen tilalle. Niinku sanoin, samaa ongelmaa ei mäcissä ole ollenkaan vaikka samanlainen D-Link on tässäkin. Adsl toimii ja wlan myös, PC ei vaan tykkää toimia ton kortin kans.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? niin onkos se kone siis kannettava? Saisihan siihen sitten pci-paikkaankin wlan kortin? Tai jos on pöytäkone, niin sisäisen wlan kortin. Asennus ei ole sen vaikeampaa kuin usb-tikunkaan loppujen lopuksi.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Ei ku pöytäkone ja nyt sain sen toimimaan ilman tota pöydällä pidettävää systeemiä. Eli tikku suoraan koneessa. Saa nähdä kuinka kauan toimii. Nyt on langaton verkkoyhteys ysi menossa En mä rupee koneen sisään asentaa mitään , toi on vielä sinetöityki.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? heh! Onneksi olkoon vaan! Toivottavasti jaksaa toimia pitkään ja hartaasti.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Hyvin toimi muutaman tunnin ja nyt taas sama juttu. Kadottaa ja noutaa yhteyden uudestaan ja uudestaan. Aivan mahdotonta nettailla tällä sovittimella.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Pystytkö kokeilemaan niin että pöytäkoneen ja tukiaseman etäisyys toisistaan on pieni, siis toistensa vieressä? Tai sitten sulla on ns. naapurin mikroaaltouuni syndrooma...
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Mä oon salannu tän verkon, jos sitä meinaat tolla sydroomalla. Ei se auta vaikka viereen veis. Ja niinku sanoin, yhtä kaukana tukiasemasta oleva mäkki toimii. Paskat.
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Jos viitsit, niin kokeiltko toimiiko verkko jos asetat sen tukiasemalta täysin avoimeksi ja näkyväksi?
Vs: WLAN... osaaks kukaa neuvoo? Tarkoitin että esim. naapurin mikroaaltouuni voi aiheuttaa häiriöitä wlan-verkkoon.