Vs: Hylätty vene ja Fuji-san On hienoa, että Japanissakin on suomalaiskansallisia hylättyjä veneitä - ja vastarannalla aivan jotain muuta kuin koivumetsä. Se on kai jotain globalisaatiota. Mutta siksi mielenkiintoinen kuva universaalista tematiikasta, tavarakulttuurista ja kuva-aiheesta. Jyhkeä vuori saa epäilemään, että vene ei ole 50-luvulta, vaan 1500-luvulta. Mutta kuva on kovin tasaharmaa.
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san En vain saanut tästä nega-skannista sävykkäämpää. Kuvasin vielä oranssilla suotimella, jonka olisi pitänyt vaalentaa korkeita rantaheiniä selvästi ja tummentaa taivasta. Mutta jostain syystä sävypuolella asiat eivät klonksahtaneet kohdalleen. Kattotaan tuoko vedostaminen parempaa tulosta..
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Kokeilin vähän kuvankäsittelyä. Mun taidoilla ei hääviä muutosta saanut, mutta onko tämä parempi kuitenin?
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Miten ihmeessä et oo saanu oranssin suotimen kans jyrkempää? *ei voi tajuta* Mulla menee taivas oranssilla ihan tummaks, ei tosin niin lähes mustaks kuin punaisella.
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Kaupunki vastarannalla näyttä molemmassa versiossa jotenkin luonnottoman mustalta, vaikka se on todennäköisesti luonnossa ollut vain eriväristä vihreää. Tykkään vaaleammasta versiosta enemmän, veneen tienoo ei ole siinä niin synkän näköinen. Alakuvassa kaislat joiden alle vene yrittää piiloutua ovat kuin sateen jäljiltä. Voi tosin johtua minun monitoristakin kyllä. Kuvassa olevasta tuulesta tulee jotenkin ristiriitainen vaikutelma, kaislat taipuvat vasempaan kun taas pilvi Fujin takana tuntuisi jotenkin menevän oikeaan, sommittelun ansiosta kai.
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Juu, noi pilvet on sellainen hauska efekti Fujilla: Niitä muodostuu kirkkaallakin taivaalla aina tuulen puolelle, ja sitten tuulen vastakkaisella puolella vuorta ne hajoavat. Heli: En käsitä mäkään miksi tuo on noin vaalea. Vai onko tässä joku nega-skannaus -kämmi. Kyllä oranssilla yleensä aika tumma taivas tulee - ja tuolla taivas on tumma jo ilman suodatustakin, sen verran vuoristoa on.
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Hieman näyttää siltä että gammaa on hulahtanut jossain vaiheessa vähän reilusti. Kun suurin osa kuvasta on harmaata ja pari mustaa reikää korsien välissä ja rannikolla. Toisaalta sen tapainen sävymaailma melkein sopiikin kuvaan.
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Pidin ensimmäisestä enemmän, mutta jos tuota haluaisi säädellä, niin ehkä osalle kuvaa voisi tehdä muutosta, vedessä voisi olla kontrastia enemmän, nuo ruo-ot sen sijaan on ihanan keveitä juuri tuolla sävyllä ja taivas seesteisen "kevyt", myös vuori on enemmän kuin "sadusta" tällä sävytyksellä. hieno kuva!
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Komppaan JPu:ta. Tuohon maisemaan sopii minunkin mielestäni paremmin yläsävyjen keveys kuin "standardiskaala". Tietty jotenkin voisi halutessaan tehostaa paattiraatoa.
Vs: Hylätty vene ja Fuji-san Mun mielestä hylätty vene hiukan riitelee arvokkaan vuoren ja kaislojen kanssa. Toi vuori on itsessään todella upea.