Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muistomerkki

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Mirrored, 29 Elokuu 2017.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    29.8.2017 klo 14.40 Lohjansaaressa

D750
    VC 45mm
    F/4,5
    1/40 sek

Liitetyt tiedostot:

2. Mirrored

23 779
    749
    113
    Sorry, vaihdoin kuvaa kolmesti. Voi olla että joutuu temppuilemaan selaimen välimuistin kanssa nähdäkseen vaihdetun. Sama ruutu mutta rajailin. Tällä hetkellä ymmärrän että valmista ei tullut ja ruutukin olisi voinut olla toinen mutta olkoon .

Täähän on Paavolan tammi.

(Otin mää siellä pari hienoakin kuvaa. mutta puolivalmista ei näytetä. Legendaariset sanat.)

3. Kryptos

Kryptos Active Member

361
    37
    28
    Tuttu paikka ja upea tammi, jota olen itsekin kuvannut, mutta jota on viime aikoina kohdeltu törkeän väärin. Ensin joku umpiluupää haravoi tai muuten tuhosi tammen alla kasvaneet kielot lähes täysin ja sittemmin tammi on ympäröity puisilla tolpilla ja köysiaidalla, ikäänkuin se ketään pidättelisi poissa tammen läheltä. Sen ainoa vaikutus oli ympäristön keinotekoistaminen ja rumentaminen. Vuosia tammi pärjäsi aivan hyvin omillaan, ilman ihmisten "viisautta", mutta nyt jotkut yli-innokkaat pellet ilmeisesti ovat sitä mieltä, että he ymmärtävät paremmin miten tammea pitäisi katsoa ja ihailla. Järkyttävää hölmöyttä. Mutta ei yllättävää.

Kuva on kiva, poikkeaa tavanomaisista kuvista Paavolan Tammesta. Karvainen kaveri kuvassa on tietysti kuvan punctum ja ankkuroi samalla kuvan oikealta.

4. Mirrored

23 779
    749
    113
    Itse en ollut aiemmin tuolla käynyt, mutta silti sen koki kuinka paikan liiallinen tunnettuus muovaa paikkaa nopeasti. Parkkikselle tuli toinenkin auto jossa vanhempi pariskunta katsoi luontopolun tiedot taululta, kun olimme vasta lähdössä koiran kanssa sinnepäin. Puolivälissä nämä jo tulivat vastaan uuden kokemuksensa kanssa ja alkoivat minulle kysymättä kertomaan mistä "se" löytyy, johon minä tokaisin että ai onko täällä jossain puu. Olin juuri jämähtänyt luontopolun varrella hienoja ryteikköjä tutkimaan, kun joka käänteessä on mystisiä paikkoja. Kuten joka metsässä on, mikä ei ole vain puupelto.

Laittanen pari lisäkuvaa tähän myöhemmin.

5. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu 2019
  6. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38
    Ikivanha tammi, nuori ja suoraan kasvava metsä taustalla, sekä nisäkäs, jota kohti tammi kurottaa . Koira luo juuri kysyvän katseen kuvaajaan. Hyvät ja minua puhuttelevat elementit.
    Puu on säädetty melkein silhuetiksi, jolloin kuvassa olevien yksityiskohtien määrä vähenee, mikä selkiyttää tilannetta. Minusta rajaus on oivallinen - kenties tammen raskauden ansiosta hieman vasenpuoleinen, mutta sehän antaa vain pontta kuvalle.

Jos välttämättä haluaa rutista, niin voi olla, että tuohon löytyisi parempikin/kiinnostavampi valo (klassinen ilta tai aamu, kokeilisin jopa kirkasta keskipäivän sinitaivasta). Niin ja ehkä noiden nuorten puiden kuivat alaoksat (mitä tulisi jos isommalla aukolla sumentaisi taustaa), sekä haravoitu/putsattu maanpinta hieman häiritsee.

Minusta hyvä kuva, joka innoittaa pohtimaan ja kuulostelemaan tuntemuksiaan.
    Kun olet ottanut muitakin kuvia, niin mielellään näkisi niitäkin!

7. Mirrored

23 779
    749
    113
    Kiitos kommenteista! Loputkin nyt, ensin 45mm

(Bugia kun kuva monistuu: https://kameralaukku.com/viewtopic.php?f=67&t=123770&p=853824#p853824 )

Liitetyt tiedostot:

8. Mirrored

23 779
    749
    113
    VC 85mm

Liitetyt tiedostot:

9. Mirrored

23 779
    749
    113
    (Kuvien monistuminen on ylläpitäjän korjattava bugi: https://kameralaukku.com/viewtopic.php?f=67&t=123770&p=853824#p853824 )

VC 45mm

Liitetyt tiedostot:

10. sodeto

sodeto Active Member

707
    103
    43
    Ykkönen on oiken hieno! Kävin itse paikan päällä heinäkuussa ja aika hankalaa on saada järkevää kuvaa tammesta.
    Jotkut ovat vaan niin itsekkäitä. Paikalla oli myös perhe kahden lasten kanssa. Köysistä ja kiellosta huolimatta vanhemmat käskivät kullannuppunsa kiipeämään tammen juurille kuvausta varten. Kai niistä kuvista tuli paljon tykkäyksiä naamakirjaan, niin kaikki hyvin. Toivottavsti lapset tulevat vanhempiaan viisaammaksi ja oppivat kunnioittamaan luontoa. Mutta alku ei ainakaa kovin lupaavalta näytä....