Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Domke, Billingham ym. kameralaukut.

Discussion in 'Yleistä keskustelua' started by Teemu Laine, Feb 13, 2006.

Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

.

1. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Ei oo kiinni tuo osasto. Joku sitä ihmetteli mun kassista että eikö tuolta tipu kamat pois, mutta se kansi menee aika paljon reunojen yli, kyllä siellä on tavarat pysyneet.

Voi olla että joudut tuolle määrälle kattomaan J-1stä jo, se on hiukka isompi. Tai F-1X " A little bit bigger"köhän se oli.

Jalustan kiinnittämisestä en osaa sanoa mitään.

2. pmu

pmu Well-Known Member

2,052
    44
    48

Saisitko postattua kuvia siitä kun laukut olisivat ladattu noilla tavaroilla? F kutosta olen vähän himoinnut, mutta miettinyt samalla, että onkohan se turhan iso... Aikalailla sama setti pitäisi mahtua sisälle kuin mitä tuossa yllä kuvailit (M runko + 3 lasia + manuaalinen nikoni ja 1-2 pientä lasia) + 10-20 rullaa filmiä... jääköhän vielä "turhaa" tilaa paljon yli?  Mahtuuko pienemmän laukun M6 + 3 lasia setin lisäksi paljon filmiä?

3. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Tjaa-a. Ei tässä töissä ole mukana kuin tuo F-5nen, iltasesta kotona voin rapsutella kuvia ihmeteltäväksi.

Kyllä kai niitä Nikoneja tuon verran vielä nurkissa pyörii. Laukun täytteeksi. Kyllä musta tuntuu että aika täyteen menee F-6nen tosta lastista. Mut kattellaan, iltasella tai huomenissa kuvia.

4. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

No helvetti enhän mä niitä ehtinyt - sori, kokeillaan tänään uudestaan kun pikkupoika menee mummonsa luo kylään.

5. pmu

pmu Well-Known Member

2,052
    44
    48

Hehe, ei se mitään. Ei mun vuoksi ainakaan tarvi enää ottaa niitä kuvia, viime yönä oli heikko hetki ja ostin ebayn kautta F-6:n :) Tosin väriä en ole vielä päättänyt...pitää päättää se siihen mennessä kun maksaa tuotteen. Billinghamin vaalea, hipin vihreä tai perus musta... Elämän suuria valintoja...

6. Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

Itse olen käyttänyt Domkea, hieman kokemusta on loweprostakin, Billinghameja en ole omistanut.

Domkeen olen itse ollut varsin tyytyväinen. Loweprolla voi olla monia käytänöllisiä ja ergonimiapuolella miellyttävämpiä ratkaisuja, mutta materiaalien laatu on aivan eri maailmasta.

Omat havaintoni ovat että ainakin Lowepron edullisemmat laukut hajoavat päivittäisessä käytössä hyvin nopeasti, ja ovat hankalia korjata. Domket ovat kestäneet minulla vastaavassa käytössä vuosikausia, suutarissa tietenkin on pitänyt käyttää säännöllisesti, mutta laadukas laukku vain paranee vanhetessaan, tosin nyt täytyy myöntää että viiden vuoden käytön jälkeen alkaa olla vaikeaa saada suutareita uskomaan että oikeasti haluan korjauttaa laukkuani.

Domken ja Billinghamin välillä on käsittääkseni ainakin kolme eroa: hinta, viimeistely ja tyyli. Domke on halvempi, viimeistelyssä ei ole samaa käsityön leimaa, ja tyyli on modernimpi, kun taas billinghamilla enemmän aristokraattinen.

Itse olen toisaalta mieltynyt tuohon Domken karun yksinkertaiseen tyyliin, mutta viimeistelyssä on kyllä toivomisen varaa. Esimerkiksi kunnollinen nahkareunus ja kulmat lisäisivät laukkujen käyttöikää huomattavasti, tosin tietenkin vaikuttaisivat myös tyyliin.

Aikoinaan yksi tärkeä seikka miksi päädyin juuri Domkeen oli niiden hyvä saatavuus, aikoinaan Interfoton pojat kiikuttivat ketterästi liikkeeseen kokeiltavaksi halutut mallit ja tarvikkeet. Muistan kyllä silloinkin, että jos jotain ei ollut hyllyssä, niin saaminen kesti, mutta oikein hyvin tuo vielä joskus 5 vuotta sitten pelasi.

Hankalaksihan se on vissiin mennyt kaikenlaisen valokuvaustavaran myynti tänäpäivänä, pitää varmaan seuraavalla kerralla siirtyä siihen Billinghamiin sitten. jos niitä kerran joku myy. Postimyynnistä en viitsisi tilata, toisaalta noista Domkeista kyllä tietää mitä saa.

Nuo armeijalaukut on tosiaan hyvä vaihtoehto kanssa, ongelmana on yleensä oikean koon ja mallin löytäminen, mutta hinta/laatu on enemmän kuin kohdallaan. Paitsi tietysti täällä Helsingissä.

7. Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

.

8. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Päätytaskuissa on senlaiset läppätaskut ja tarrat että ei sieltä oikeasti kyllä mitään ulos tipu. Etutaskujen suut jää kannen läpän alle kanssa varsin muikeasti.

9. Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

.

10. Boost

Boost

591
    0
    0

Tässä vaiheessa hieman kyllä harmittaa, että tuli aikoinaan ahnehdittua ja ostettua Billingham 335, pienempi malli nimittäin olisi riittänyt mainiosti. Nyt tulee säilytettyä laukussa jatkuvasti aivan liikaa tavaraa ja tällainen kynäniska huomaa sen kyllä painossa.

Hemmetin hyvin tuo kassi on tehty, ei mitään valittamista. Vettäkin tuntuu pitävän. On vain toisaalta mun makuun liian topattu tai laatikkomainen. Domken 'muotoiltavuus' houkuttelee edelleen.

Näistä syistä laukku jää aina toisinaan kotiin. Kannattaa siis oikeasti miettiä onko sitä koko kalustoa pakko kantaa aina mukana.

Nyt jos olisin laukkua ostamassa, niin sinne pitäisi mahtua tasan 28-, 85- ja 100 -milliset lasit, sekä ES -runko. Ehkä vielä Spotmatic F ihan mustavalkoa varten. Ja...

;)

11. Anonymous

Anonymous Guest

Varusteleka.fi - Armeijatavaran erikoisliike

12. Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

Joo, nuo Domkethan on rakennettu niin, että itse laukku on tehty mahdollisimman vähillä pehmusteilla, ja sinne voi sitten hankkia tarvitsemaansa pehmustemodulia. Minulla ainakin on toiminut hyvin.

13. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16
  14. Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

.

15. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Eipä tuo pahemmin sattunut, nyt vaan vähän jänskättää että pitääkö opetella kuvaamaan vasemmalla silmällä jos tästä oikeesta ei focukset ala pian napsahtamaan kohilleen.
    Näyttää lähinnä halpisdigin reunapiirrolta koko näkökenttä. Plääh. :(

16. Vs: Domke, Billingham ym. kameralaukut.

..