Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

mistä salamalle jalusta (rautakauppa/raksavaloteline)

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana jaahv, 25 Syyskuu 2009.

Otsikko kertoo asian, onko näkynyt tarjouksia ym rakennusvalotelineistä joista sitten voisi muuntaa teline erilliselle salamalle softboxilla? Ainakin Bauhaussissa oli aiemmin jotain, nyt sieltä ei ainakaan osattu suoraan sanoa mitään.
    Vielä että minkälaiset muutostyöt tuohon tarvitsee tehdä?
    Tietty sit kun näkee osaa miettiä noita, mutta on varmaan jollakin kokemusta näistä.

Olisko esim tämä ihan ok? Ei viitsis yhtä jalkaa tilata kulujen takia, tartteeko joku toinen näitä?
    http://www.foto-walser.biz/shop/Art..._Stands_walimex_FT_8051_Lamp_Tripod_260cm.htm

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: mistä salamalle jalusta (rautakauppa/raksavaloteline)

Tossa Herttoniemen ja Roihuvuoren rajamailla, missä on mm. vanha koira-aitaus ja vesitorni, on rautakauppa Starkki (Asut nimittäin Itä-Helsingissä?).
    Siellä on ollut vissiin aina nuo "työmaahalogeenit" "tarjouksessa" kun olen siellä joutunut asioimaan. Jalusta tulee kaupanpäälle (tai valot, kumminpäin vain kuulostaa mukavammalta).

Kun niihin saa sopivankokoiset jengat sovitettua, voi käyttää pieniä kuulaniveliä, niin itse olen tehnyt.
    Eikä se vaadi kovin ihmeellisiä askarteluita.

Heipähei.
    - Est

2. aminof

aminof Member

55
    0
    6
  3. Vs: mistä salamalle jalusta (rautakauppa/raksavaloteline)

Bilteman raksavaloteline olis kans yks vaihtoehto, hintaa muistaakseen 15e tietämille. Ainoat viat tuossa komea valokuvauskeltainen väri, millinen kierrre teleskoopin päässä(joutuu nikkaroimaan saadakseen siihen tuumasia valopuvaushärpättimiä kiinni) ja hieman liian matala(en oo nähny kun yhtä mallia tuosta, kuuleman mukaan korkeampikin malli on olemassa). Plussina taas tuo raksavaloteline  on hillittömän tukeva jo sinällään verrattuna esim. johonkin kevyeen manfroton valotelineeseen.

Tähän hätään en millään onnistunu tuota bilteman sivulta löytämään, mut ainakin kk sitten niitä vielä oli bilteman valikoimissa.

4. Vs: mistä salamalle jalusta (rautakauppa/raksavaloteline)

voisi tuo foto-walzer olla sittenkin sopiva, ketään halukkaita tilaamaan samassa ja mieluiten hesasta tai niin ainakin ettei joudu lähettämään edelleen?

5. Vs: mistä salamalle jalusta (rautakauppa/raksavaloteline)

Ostin Thomannilta Saksasta PA-kaappien telineitä. Makso kakskymmpiä, kestää viiskyt kiloa, mustia. Yläpäähän pitää tehdä kiinnitys salamalle ite eli hattu ja pultti. Ei huoju, ei heilu. Kokeilin ensitöikseni taustapahvia. Rahalla löytyy pitkää ja pätkää ja kampikäyttöstä.