Rohkaisin itseni ja pistän näytille kaupallista materiaalia. Kamera on pysynyt kädessä vasta muutaman kuukauden, joten ei tarvitse olla armelias Toisessa threadissa käydyn keskustelun innoittamana olen ulkoistanut tähän kuvaan liittyneen ajattelun Pohjoismaiden ulkopuolelle.
Vs: Noviisi astuu esiin Mun mielestä tämä on kiva, tässä on järkeä ja teknisesti omaan makuuni sopiva.
Vs: Noviisi astuu esiin vähän jään ristiriitaan.. toivoisin että kasvoissa olis vähän rosoakin, mutta ei se sitten sopisi tohon niiin näppärästi. Tykkään kuitenkin,mutta jokin jääp kaivelee..
Vs: Noviisi astuu esiin Eri mieltä, minun mielestäni se, että tässä nimenomaan on se nukke eikä ihminen, tekee tästä loistavan. Kuolema tapaa kuoleman voi hyvinkin olla paljon kiinnostavampi aihe kuin kuolema tapaa elämän tai toisinpäin; minua kiehtoo tämän kuoleman, tai ainakin ei-elävän materiaalin, yhteys sekä se, kuinka luonto on luonnollinen, ja kuinka ihminen pyrkii täydellisyyteen kaikessa, myös omaa muotokuvaansa tehdessään. Huvittavaa on myös se, kuinka luotu muotokuva yleensä on täydellisempi kuin ihminen itse, tässä se ikonikuva on haudattu. Piristävää. Ainoa joka pisti silmään oli noiden kangasruusujen luonnoton sileys, niissä ei ole tekstuuria, näyttää siltä, että koko ruusu on samaa väriä. Aika litteiltä näyttävät, se olisi ainoa asia, jota tässä muuttaisin - vähän enemmän tekstuuria kukkiin ettei lopputulos ole niiden suhteen ihan niin huonon näköinen. Pupu; mitä tarkalleen tarkoitat "kaupallisella materiaalilla"?
Vs: Noviisi astuu esiin Musta olisi hieno jos täälläkin olisi osio "oikeat kuvat" ja photoshopatut trikkikuvat" mutta mielestäni hyvin onnistunut juttu, Hieno.
Vs: Noviisi astuu esiin Kiitos kaikille kommenteista, ne ovat minulle erittäin tärkeitä. Kuvan ruusut ovat oikeita ja alunperin kasvotkin olivat rosoiset ja likaiset. Tähän versioon silottelin naaman ja yritin saada ruusut ja kaiken muunkin näyttämään feikiltä, pyrkimyksenä saada ulottuvuutta kolmesta kliseestä koostuvaan tematiikkaan. Pyydän myös anteeksi, mikäli photaritrikit loukkaavat valokuvan neitseellisyyttä. Olen vasta aloittelija, eikä minulta vielä löydy cohonesia lätkäistä materiaalia näytille suoraan kamerasta. Lisäksi valokuvan realismi tai oletettu realismi ei oikein saa minua innostumaan. Omaan makuuni sopivat totuusefektit ja niillä pelaaminen. Ei väliä toteutetaanko sellaisia photarissa, pimiössä, kameratekniikoilla, näkyvästi tai peitellen. No, makuasioita yhtä kaikki. Ai niin, tuo "kaupallinen materiaali" oli olevinaan sanaleikki, liittyen kuvan elementteihin ja sen käyttöön levynkannen kuvituksena. Tein aloitusviestistä vähän epämääräisen.
Vs: Noviisi astuu esiin Jos ei olisi noin skarppi, niin ihan kuin olisi jäänyt daamilta joku gloria tms lehti nurmikolle? ihan kiva!
Vs: Noviisi astuu esiin Minusta on hienoa, ettei ehdottamasi kaltaista epämääräistä kahtiajakoa ole. Ei ole mitään "oikeita kuvia". Rajan veto on vaikeaa, tai mahdotonta, eikä palvele kenenkään etua. Photoshop työkaluna ei suuresti eroa lopputulosena vedostamisesta, päälllekkäisvalotuksista yms. keinoista jolla kuvaan tehdään haluttuja vaikutuksia.. On vaan erilainen ja aika paljon helpompi työkalu käyttää.