Hei, onko kukaan kuullu että ois kehitettetty digitaalista suurennuskonetta, jolla vois tehdä niinkuin normalilla suurennuskoneella kuvia. Tarkoitan että koneeseen laitettas muistitikku tai muistikortti ja sillä sitten vedosettais normaaliin tapaan digitaalisia kuvia. Luulis, että tällaiselle koneelle ois kysyntää. Laitoin tämän tänne osioon, kun koskeehan tämä pimiö hommia?
Vs: Digitaalinen suurennuskone Käsittääkseni www.ilfordlab.com tekee printtejä tuommoisella systeemillä. En yhtään tiedä minkälaisia laitteet ovat, tai onko niitä kuluttajakäyttöön.
Vs: Digitaalinen suurennuskone Salgado käyttää nykyään tekniikkaa: kuvaa digitaalisesti (siirtyi VTC-iskujen jälkee digiin, kun filmien käsin tarkastaminen ei tahtonut lentokentillä enää onnistua), sitten valitut kuvat printataan tri-x negalle (muistaakseni 4x5) jonka jälkeen vedostetaan normaaliin tapaan. Fotografiskassa näin Genessis näyttelyn, joka oli toteutettu tällä tekniikalla suurimmaksi osaksi. Projekti oli aloitettu filmille kuvaamalla. Upeita vedoksia.
Vs: Digitaalinen suurennuskone Kiitos tiedoista, tuo tekniikka on siis jo kehitetty, mutta on varmaan vielä liian kallis minulle.
Vs: Digitaalinen suurennuskone Mielenkiinnosta kuukkeloitsin hintoja, ja näyttää olevan DeVeren ja Durstin vehkeet tuollaista halvemman luokan perheauton hintaisia. Kapa
Vs: Digitaalinen suurennuskone Joltain joskus opin että on hullua maksaa autosta 20 000 € kun samalla hintaa saa kohtalaisen levysoittimen äänivarren?
Vs: Digitaalinen suurennuskone Miksi kukaan haluaisi tehdä pimiössä digitaalisen näköistä jälkeä...? Salgado siirtää negalle säilyttääkseen analogisen vaikutelman ja yhtenäisen linjan. Ilford tuottaa märkävedoksia viritetyllä laser-tulostimella (valotulostimella valokuvapaperille), ei varsinaisesti suurennuskoneella.
Vs: Digitaalinen suurennuskone Luehan aloittajan kysymys uudestaan harkiten. Vai olenko minä täysin pihalla? Toinen meistä on . Ehkä minä? Ei ole ensimmäinen kerta. Kapa
Vs: Digitaalinen suurennuskone Rohkenen epäillä väitettä: "Luulis, että tällaiselle koneelle ois kysyntää."
Vs: Digitaalinen suurennuskone Ja mitenhän De Vere suurennuskoneen kanssa sitten lie, vaikutelmineen ja märkyyksineen?
Vs: Digitaalinen suurennuskone Hämmentävää. Vaikea sanoa kuka ja mitä...? Digitaaliset kuvakehykset on kaiketi poistumassa markkinoilta. Toinen Ja toinen ...eikö noilla ole saanut digitaalisia kuvia laittamalla muistitikku ja vedostaen normaaliin tapaan? Vakavasti. Pienissä vehkeissä myyjän markkinat. Yleisesti kai voi todeta, että periaatteet ja teoriat eivät ole muuttuneet ajan saatossa kummoisesti.
Vs: Digitaalinen suurennuskone Yleinen metodi, kun tehdään platina/palladium-, suola, vanDykeBrown/rusko-, kumi- ym. vedoksia. Myös hopeagelatiinia. Värillä hankalampaa. Kapa
Vs: Digitaalinen suurennuskone Niin, ajatukseni oli että saisin itse vedostaa kuvat , niinkuin ennen. Ei tarvis tilata jostain ja olihan se hauskaa se pimiössä läträäminen. Oikealle paperipaperille kun digitaalisen kuvan vedostais,niin oishan siinä sitä käsityön meinkiäkin.