Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Digiperä vs dslr

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana prosecutor, 4 Tammikuu 2009.

  1. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Digiperä vs dslr

    Tjooh, mä oletin että tarvii olla vähintään semmonen kalliimpi (501?) Hasseli, että digiperän kiinni saa. (Enpä oo niihin laitteisiin niin kauheesti perehtyny... Enkä tiä mitä halpa digiperä maksais kuitenkin semmonen mikä olis jotenkuten järkevä)

    Siihen nähden mun mielestä olis joku keskikoon filmiskanneri jo hyvä tai parempi sijoitus, mutta se tietysti vaatis sitä viitseliäisyyttä kehitellä (tai kehityttää) filmit ja vielä skannailla ne, jos digi on lopputuote. Osaksi huumorilla kuitenkin tuon heitin, digikameroista kun kuitenkin keskustellaan :).
     
  2. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Digiperä vs dslr

    Oon fundeerannu, että tavallaan näin harrastajana järkevintä olisi ollut käyttää rahansa vuosien varrella seuraavasti.
    Manuaalinen keskikoon järjestelmä, Hasselblad, jota vähitellen laajentaa. Keskikoon filmiskanneri nikon 9000, maksaa Suomesta noin 2500 euroa.
    Saisi eliniän kestävän kamerajärjestelmän, jota kannattaisi huoltaakin. Jos itse kehittää kaikki filmit, saisi tasaista laatua ilman naarmuja. Skanneri on kotona lämpimässä, toiminee aika kauan, ellei hölmöile.
    Kun vertaa, miten tällainen kalusto säilyttää arvonsa verrattuna digikameroihin, ei ole järkevää ostaa digiä.

    Mutta jos kysyjän vaihtoehdoista valitaan, niin ellei tarvitse seinän kokoisia julisteita, niin ehdottomasti dslr. Kuvanlaatu riittää ja on huomattavasti monipuolisempi.
    T Jukka
     
  3. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Digiperä vs dslr

    Asiakkaita :eek:

    Mitä ne on? Kai taruolentoja, luulen.

    Otaksuisin, että 95% täällä pyörivillä ei ole asiakkaita, ellei prosentti ole suurempikin. Ne muutamat ammattitouhuajat vain mainostavat osaamistaan mainitsemalla näitä tärkeitä termejä kuten "asiakas", "tilaaja", "assari", ...
     
  4. Vs: Digiperä vs dslr

    Ma luulen että enemmän täällä on ihmisiä joilla on asikkaita, kuin ihmisiä joilla on digiperä. Korjatkaas jos meni veerin ;-]
     
  5. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Digiperä vs dslr

    Minä kyllä veikkaisin, että ovat. Vaikea on käydä vaikka ruokakaupassa hankkimassa särvintä olematta asiakas.

    kapa
     
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 912
    3 372
    113
    Vs: Digiperä vs dslr

    Ja juttua helpottaa pitkän päälle vielä sekin, että asiakkaita ei ole toista kertaa.....  Aina nopeutuu, työn kulku, eikä työpäivistäkään tule turhan pitkiä.
     
  7. Vs: Digiperä vs dslr

    Juu, kyllä tuokin helpottaa.

    Ei kannata myydä kuvaamista jos myy kuvia, samoin kuin ei kannata myydä autoja jos haluaa myydä huoltoa.