Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Digikuvat varinegalle, miten?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana pmu, 18 Tammikuu 2010.

  1. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Haudi,
    en kerro miksi, mutta tilanne on se, etta tarvitsen/haluan saada digikameroilla ottamiani ruutuja talletettua myos varinegalle. Olen nyt jonkin aikaa tutkinut asiaa ja tulossa siihen tulokseen, etta fiksuin tapa voisi olla valokuvaamalla keskikoolle jollain oikein hyvalla objektiivilla oikein hyvan ja ison tietokonenayton ruudulta kuvan...ja sitten kehittaa nega normaalisti.


    Onko joku kokeillut tuota? Kuvitellaan, etta kalusto ja kaytetty filmi on tosiaan hyvaa, niin heikkeneekohan kuvan tarkkuus ja muu laatu merkittavasti? Subjektiivista kylla, mutta huomaisikohan merkittavaa eroa vaikka 12 mpix D700 printissa vs sama kuva negan kautta kasiteltyna kun printin koko olisi n. 50cm pidemmalta sivultaan? Sanotaan vaikka, etta kaytossa olisi joku 24-30 tuumainen Eizon naytto ja mamiya RZ ja ISO100 realaa tai sita uutta ektaria.
     
  2. AnttiO

    AnttiO Member

    201
    0
    16
    Vs: Digikuvat varinegalle, miten?

    Heikkenee, merkittävyys riippuu sitten siitä kuinka suureen tarkkuuteen pystyvältä näytöltä kuva kuvataan. Normaalien näyttöjen ja videotykkien tarkkuus taitaa rajoittua jonnekin Full HD -tarkkuuteen. Pikainen hakeminen webistä kertoi Samsungin kehitelleen 9,4 megapikselin näyttöä.
     
  3. Vs: Digikuvat varinegalle, miten?

    Mulla on vähän saman suuntaisia haluja, enkä minäkään kerro miksi ;)

    Kyllähän se laatu heikkenee jo siinä mielessä, että informaatiomäärä putoaa rankasti. 12 megapixeliä putoaa ainakin siihen näytön resoluutioon, joka on jotain 2:n megan luokkaa. Vois luulla, että noin suuresta kuvasta jo erottuisi näytön yksittäiset pikselit.
    Muu laadullinen heikkeneminen sitten voi olla vaikeammin arvioitavissa näin etukäteen.

    ...tai no voin kertoa miksi itse olen moisesta kiinnostunut.
    Polaprintterillä on kiva leikkiä, mutta kaikki kivat kuvat on aina negalla. Siihen kyllä vähän huonompikin tarkkuus riittää.
     
  4. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: Digikuvat varinegalle, miten?

    Tulostuta muoville ja tee pinnakkaiset negalle (tarvitaan toki iso nega)
     
  5. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: Digikuvat varinegalle, miten?

    Niin no, pitanee vaan itse kokeilla koulun Eizoilla tota hommaa ja arvioida milta nayttaa.
     
  6. AmK76

    AmK76

    197
    0
    0
    Vs: Digikuvat varinegalle, miten?

    joskus muistaakseni valotetaan laserilla(?) digikuva filmille.. hinnasta en tiedä, mutta näyttäis olevan elokuvateollisuudessa suht yleinen juttu? tosin siinä tehdään positiivi

    http://www.monacosf.com/ttf.htm

    olenko hakoteillä?:
    Film recorder - Wikipedia