Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Eiriltä korjailemattomia 50x70 cm vedoksia

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana AnselA, 8 Elokuu 2006.

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Sain äsken Eiriltä tiedon, että:

"50x70-kuvista automaattikorjailu on poistettu. 30x40-kokoisissa kuvissa se on edelleen, mutta melko lievänä."

Mulla ei nyt juuri ole tarvetta teettää, mutta jos joku kokeilee niin kertokoon mielipiteensä. 50x70 cm vedoksen hinta 9.95 euroa.

2. ...hmmm.. mitähän on lievä korjailu.. ?!

3. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Kun 50x70 cm maksaa 9.95e ja 30x40 cm 7.95e, niin 30x40 (tai 35x50!) vedoksia kannattaa tilata parillinen määrä, kaksi kuvaa 50x70:lle sovitettuna. Hinta jää silloin alle vitosen ;D Joutuu vähän leikkelemään mutta tarvittaessa jää myös kehystysvaraa.

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Onko niillä joku profiili?

5. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Tilaa ifolorin edullisia kuvatuotteita helposti | ifolor

"Sinun ei tarvitse huolehtia väriprofiileista. Me teemme profiilimuunnoksen kuvavalmistamossa puolestasi.

Harrastedigitaalikameroiden käyttämä väriavaruus on sRGB, jossa oletamme kuvien olevan. Jos muokkaat kuvaa esim. Photoshopissa, säilytä kuvan profiili sRGB-muodossa. Tulostuslinjalla on käytössä aina viimeisin paperiprofiilimme. Muunnos sRGB-profiilista tuoreimpaan profiiliimme tehdään tulostuslinjalla. Tällöin korjaukset tehdään aina käytössä olevalle paperiemulsiolle."

6. Ei ole

Eirin kuvista huomasin pari asiaa. Väri tai mustavalkoinen tulee ihan hienosti hyvin samana, miltä se ruudullakin näytti ja vähintään riittävällä laadulla.

Korjailu vie joitain värityksiä pois, joten sävytettyä ei kannata ottaa.... esim. seepia.

Eirin profiiliin kone kääntää ns. automatic, eli 1 työvaihe vaan jää talletuksesta pois.

7. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Nykypäivänä ja ennenkin koneet kääntää ns. automatic. Eirille lähetettäessä pitää muistaa kääntää sRGB:ksi. Siis oletuksena, että kuvia käsittelee AdobeRGB:ssä.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ja mikähän reso tonne ois paras?

9. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Riippuu kuvan koosta? ;) Tarkkuus näyttää olevan 254 ppi eli 100 pikseliä/cm.

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    No tätä juuri tarkotin.

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Teetitkö 50x70 cm? Niissä ei enää pitäisi olla automaattikorjailuja.

12. Teetin, tosin en seepiaa siinä koossa.
    Väriä pari ja 1:n mv:n teetin 50x70 koossa ja tuloksen nähtyäni uskalsin tilata useammankin.

Kyllä mä käytän Eiriä, jollei ne tosiaan rupee pitään näin pitkiä toimitusaikoja, eli jo viikon ollut kuvat sisällä ja asiakaskin kerennyt kyseleen.... vituttaa, kun ei itse pysty siihen vaikuttamaan.

13. Ifiltä itsellä toimitusajat 3-20pv, joten siitä ei saa referenssiä.

14. Jees, tosin jos kotisivuilla luvataan 3:ssa työpäivässä, niin kyllä se pitäisi pitää.

15. Jos ne on sen tulostajan työpäiviä, mutta se tilataan eirin omasta työvoimavuorausfirmasta vain päiväksi, muta kuitenkin joka viikko ;-)

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Oliks mattapintaiselle paperille? Tuo Eirin ohjelma kun ei tunne isompia kokoja kuin mattana :(

17. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Arvasinkin, että jokin koira tähän oli haudattuna, vaikutti jo lähes liian hyvältä. prkl :(
    Ehkä niihin mattoihin on sitten kuitenkin siirryttävä, hinta kun on aika kohdallaan..

18. Mä en oikeastaan koskaan ole tilannut isoa kuvaa kuin mattana.
    1 Ilfochrome on, mutta se on eri.

99% tapauksista matta on parempi.

19. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Olin yhteydessä Eiriin ja kertoivat että "kiiltävät isot kuvat ovat myös keskustelun alla".

20. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Olen eri mieltä, itse olen tilann Ifiltä kokoon 75x50 siinä 100-150 kpl kuvia, eikä laatu takuulla parane, jos olisivat olleet mattaa kirkkaan sijaan. Toki vaan väite, jolle ei ole muuta pohjaa, kun noita kiiltäviä kuvia :)