Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Digikuvaajille muistivinkki

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Quiquern, 20 Helmikuu 2007.

Vs: Digikuvaajille muistivinkki

Juu, jälleenmyyjäkin ideaalimaailmassa voisi hinnoitella tuotteensa vapaasti, mutta kun ei ;-)

1. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Vs: Digikuvaajille muistivinkki

Pakko kysyä, että miksi ostatte niin isoja kortteja (4gb tai jopa 8Gb)? Silloin ennen vanhaan kun itse kuvasin digillä (tuskin muistan enää sitä aikaa) niin 2 Gb kortille meni jo mielestäni "liikaa" kuvia jotta olisin turvallisin mielin jättänyt täyteen kuvatun kortin vähänkään pidemmäksi aikaa lepäämään ilman armotonta varmistusrumbaa. Tuohon taisi mahtua jotain 200-220 rawia. Aika ahdistava määrä kuvia menisi hukkaan jos täysi kortti tuhoutuisi jollain tavalla tai menisi hukkaan tms. ...puhumattakaan siitä että täysi 4 gigan tai 8 gigan kortti kokisi saman kohtalon...  Mieluummin 4 x 2 gigaa kuin yksi 8 giga, IMO. Ja jos lähtisin pidemmälle reissulle niin itse ottaisin reissuun vain ison kasan parin gigan kortteja -- en luottaisi yhteen kuvatankki/pankkisysteemiin tai esim. läppärin kiintolevyyn...

(Niin, tylsä päivä töissä ja ajattelen tässä muuten vain ääneen... Ja kaikki toki saa tehdä toisin kuin miten minä tekisin :)

2. Vs: Digikuvaajille muistivinkki

No. Minulla reissulla kaksi kahden gigan korttia riitti nipinnapin päiväksi, eli kortinvaihto tapahtui. Illalla sitten siirretään kuvat läppärille ja tyhjennetään kortit seuraavaa päivää varten. Jos kortti on 8 gigaa, niin kortti riittää ilman vaihtoa varmasti päiväksi ja siirto läppärille ilman kortinvaihtoa kamerassa. Homma siis yksinkertaistuu. Jos läppäri varastetaan niin kuvat menivät, koska into jokailtaiseen dvd-polttoon on ollut huonoa, ja dvd:t olisvat kuitenkin joko läppärilaukussa, tai kameralaukussa. Varas veisi siis ne vain 50% varmuudella. Mutta jos kamerakassi varastettaisiin, niin kyllä siinä voi ehkä tuntua että *tuakos niillä kuvillakaan ;-) En tiedä, veikkaan ettei edellenkään jassa poltella.

3. Vs: Digikuvaajille muistivinkki

Verkkokauppa ei tehnyt oharia vaan ilmoitti postittaneensa mustin ;-)

4. Vs: Digikuvaajille muistivinkki

Älä nuolase ennenku livahtaa.