Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Digijärkkärin tilaus netistä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tinte, 8 Kesäkuu 2009.

  1. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Heip! täällä kirjoittelee nyt ensimmäistä järkkäriään ostava nuori. mitä mieltä olette järjestelmäkameran ostosta netin kautta? meinasin tuon Nikon D60 kameran tilata Gigantin nettisivuilta, kun on halvempi netissä, kun itse kaupassa. Kuvannut olen pitkään aikaisemmin ihan normaaleilla "pikkukameroilla" kertokaapas mitä mieltä olette :)
     
  2. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    Siitä vaan, ja ulkomailta saattaisi saada vieläkin halvemmalla. Ja mitäs NetAnttilassa olisi tarjouksessa. Higg
     
  3. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    NetAnttilan tarjoukset selasin läpi. yhteen aikaan oli deekuuskymppinen salaman kanssa 500e, nyt ei ole netanttilassa koko kameraa enää. Ulkomailta en lähde tilaamaan.
     
  4. Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    onko ruotsi ulkomaa..?
    http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/info_fi.php?article=NiD601855VR
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    Kannattaa ostaa ehdottomasti. Kaksi syytä: halpa hinta ja postimyynnin automaattinen palautusoikeus, mitä ei ole katujen varsilla olevilla kaupoilla tai yksityisillä myyjillä.

    Jos huomaat heti, että ostos ei ollutkaan oikea, kameran voi palauttaa myyjälle ilman mitään kysymyksiä.

    Mutta tietenkin on silti hyvä perehtyä kameraan, jota on ostamassa. Toivottavasti olet niin tehnyt, sillä järkkärit eivät kerta kaikkiaan ole kaikkien juttu. Ja ne ovat kovin subjektiivinen asia; joidenkin käteen voi sopia toinen malli paremmin. Käy ainakin kaupassa sovittamassa kameraa ennen nettiostosta.
     
  6. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    hmm. tuo kuulostaa mukavalta. täytyypä perehtyä vähän tarkemmin ja harkita. ja olen toki jo testaillut kameraa, ja kuvannut kaverin kameralla. taidan tarjota tuosta sen 400 näin alkuun.
     
  7. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    Muista että myyjäkin lueskelee täällä, kannattaa jättää kertomatta se lopullinen hinta, myyjällekkin salaisuuksia pitää jättää;) Higg
     
  8. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    nyt näin pikaisesti kun mietin, en ole ihan satavarma, luotanko. Halvemmalla tuon vieläpä sää tilaamalla suoraan varastosta. joten taidan jättää asian sikseen ja odottaa varastojen täyttymistä.
     
  9. mtala

    mtala

    60
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    Vilkaisin Gigantin tarjouksen (429,-) teknisiä tietoja. Pakettiin kuuluva 18-55 millin objektiivi ei ole VR-malli eli siinä ei ole kuvanvakainta.

    Vastaava VR-objektiivilla varustettu paketti esim. Verkkokauppa.comissa maksaa n. 490 euroa. Myös täällä linkitetty Cyberphoton paketti on VR-malli. Rajalassakin tätä VR-pakettia on (469 ). Näiden hinnat eivät siten ole vertailukelpoisia Gigantin hintaan nähden.

    Kuvanvakain auttaa saamaan tärähtämättömiä kuvia muutaman pykälän pidemmillä valotusajoilla, mistä on usein iloa niukassa valossa kuvattaessa. Itse maksaisin kuvanvakainmallista sen lisähinnan.

    Mtala
     
  10. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    hmmmph. sekin vielä :/ noooh, täytyypä sitten yrittää tsekata jostain tuo VRpaketti mahdollisimman halpaan hintaan..
     
  11. Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    joo kyttää vaan tarjouksia tai vastaavia tarjouksia, jos pää kestää odotella..
     
  12. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    pää ei kyllä kestä odottelua. :D olen myös tuota Canon EOS 1000Dtä harkinnut.. osaatteko te kokeneemmat sanoa eroavaisuuksia Nikon D60 ja tuon canonin välillä?
     
  13. Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    sitten ei taida paljon teoriat ja järkeilyt auttaa.
    pyri minimoimaan vauriot suuntaamalla kaatuvaa tornia.
     
  14. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    nyt meni ohi. mutta kertokaapas nyt niitä eroavaisuuksia+mahdollisia kokemuksia kameroista. Ite oon kumminki aina canoneilla kuvannu, sitten kaverin järkkäri nikonilla. Canonin järkkäreistä ei oo kokemusta. Testata vois vielä kertaalleen, kumpi tuntuu kädessä paremmalta, nikoni vai canoni.
     
  15. Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    Siinähän ne eroavaisuudet, millä kuvaan on vaikutusta.
     
  16. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    selvä. kiitos sinulle. Huomenna menen testailemaan ja jos hyvältä tuntuu, niin ostan pois. On tässä joulusta asti jo odoteltukin..
     
  17. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    Optimisti odottaisi ens jouluun ja availisi pettyneenä paketteja :)
     
  18. Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    no tietysti Canon  ;D ;D ;D

    Yllä olevassa on nopea ja luotettava palvelu.
    (Mulla on tullut mm. runko, jalustat, muutamia objektiivejä)
    Matkahuollon pakettina saa vaikka lähi valintataloon toimituksen.
     
  19. Tinte

    Tinte

    14
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin tilaus netistä

    mutta postikulut? nehän lisäävät hintaa joskus parillakympilläkin. Taidan ostaa kameran anttilasta, kunhan olen ensin kokeillut niitä. :)