Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Digijärkkärin kestävyydestä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana argha, 1 Marraskuu 2008.

  1. argha

    argha

    111
    0
    0
    Hei,

    Ajattelinpa laittaa tämmösen topin pystyyn kun ostin itse käytetyn d10 rungon ja heti tuli ympäristöstä kommenttia että ei niitä oo tehty kestämään. ts. digi hajoaa muutamassa vuodessa.

    Mitäs mieltä? Kokemuksia? Uhkakuvia? Ja kiinnostaa eniten tietenkin että mitkä osat sitten useiten/enisn prakaa?

    t.A

    -grain of salt-
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    Nooh, 10D:ssä taitaa olla suljinkoneisto se heikoin lenkki, eli muistaakseni noi on speksattu johonkin 60 000 laukaisuun tms.

    Muuten noi "digi hajoaa muutamassa vuodessa" tyyliset heitot taitaa olla lähinnä filmikameroita kauppaavien kauppiaiden lietsomia höpöhöpöjuttuja.
     
  3. argha

    argha

    111
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    Hei,

    Jaa, no pitää tarkistaa ensimmäiseksi mitä tuolla on kuvattu niin voi pistää vaikka countdown-laskurin pyörimään :D

    t.A
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    En noita värkkejä ole silkkihansikkain kohdellut. Kolmosrunkona nyt enemmänkin hyllytavarana Fujin S2. Päiväntasaajan seutu taitaa olla kaukaisin paikka, missä sitä on
    tullut ulkoilutettua. Hyvin pelittää vieläkin. Mikään sarjakuvaaja en kyllä ole koskaan ollut.

    Ympäristö on yleensä asiantuntija asiassa kuin asiassa.

    kapa
     
  5. Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    panin kyllä vaihtoon D 200 rungon kun alkoi jo nikotteleen ja vaihdoin D 2Hja D2X runkoihin, ne kun on vähän tömäkämpää kamaa muutenkin.  Nuo muutaman vuoden vanhat  PRO nikonit on musta parempia vaihtoehtoja kun nuo muovihelistimet. Nyt niitä saa tosi sopivasti, kun noi "voita leivälle tahkoavat" vaihtelee sankoin joukoin D kolmoseen. Eikai niitä muuten tulis niin sankoin joukoin, mutta kun on vaihtanut täyteen kennoon, ei tuo croppikoko enää oikein istu niille. Mulle on ihan okei tuo croppi, ettei toimittajat pääse sanoon, "eksä kuvaa digillä, että mä pääsen kurkkailemaan kuvia"- no okei, mutta teippaan takaruudun kyllä umpeen, ettei koko ajan homma pysähdy, kun hokevat:" Näytä mulle miltä näyttää"
    Onneks ei tartte enää paljoa tota kuunnella, kun valokuvaaja ja toimittaja on sama hemmo: MÄ !!!Muuten, mullakin on toi Finepix S2, ihan hyvä peli, hyvät värit, nikon on nyt päässyt suunnilleen samaan. Fuji pyörii nyt mun kakaroilla, aloitti elämänsä Pasi Haarasen "leipäkoneena"
     
  6. argha

    argha

    111
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    Hei,

    Onhan nuo digit vähän "muovihelistimiä" mutta 10D ei enää niinkään. Kattelin myös vanhoja nikoneita mutta saman ajan vermeistä toi canon taitaa olla parempi. Enempää en osaa enkä ota kantaa nikon vs. canon debattiin sillä kuvaajasta se lopputulos on kiinni eiikä vempaimesta niinkään. Enkä halua että tämäkin topic muuttuu taistelutantereeksi ;)

    Croppikoko ja pienet kennot on jotain mistä en itse välitä, mutta koska ei ole vara tonne >3000 osioon (eikä muuten <50 osioonkaan - pitää kehittää joku väliinputoajien luokka?) niin 10D:llä mennään ja toivottavasti tonne 60000 laukaukseen asti.

    t.A

    -grain of salt-
     
  7. mikmai

    mikmai

    7
    0
    0
    Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    Moro


    Mites EOS 450D koneisto yleensä kestää?
    Tuli mieleen kestääkö "masiina" vaan vuoden verran!?  Noin 1000 räpsyn viikko tahdilla kuvataan.
     
  8. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Digijärkkärin kestävyydestä

    Suljin kestävyys voi olla näissä halvimmissa kameroissa noin 50 000 kutia jonka alle jos jää niin menee valmistajan piikkiin. Todellinen kestävyys voi olla ihan mitä vain 1 - 1 000 000 jne. Yleensä kuitenkin lähempänä tuota suositusta. Suljin remppa maksaa noin 300e ymmärtääkseni.

    Kameroiden sulkimen kestävyydestä voi kysellä valmistajalta jos ei ole ilmoitettu erikseen sivuilla kameroiden yhteydessä.