Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Digijärjestelmä hakusessa - ominaisuudet?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana liset, 19 Huhtikuu 2008.

  1. liset

    liset

    2
    0
    0
    Eli ensimmäistä digijärjestelmäkameraa olen hankkimassa. Aikaisemmin on tullut kuvattua Canonin Powershoteilla, A75 sekä sittemmin S3. Kauan on kuitenkin houkuttanut järjestelmäkameran hankkiminen ja nyt sen aika olisi ehkä edessä.

    Kameralla tulen kuvaamaan enimmäkseen koiria ja tapahtumia (juhlat, matkat tms..).
    Koirista tulee otettua sekä ns.pönötyskuvia että vauhdikkaita, suuria suljin- ja tarkennusnopeuksia vaativia actionkuvia, joista molempia kuvaan lähes poikkeuksetta ulkona luonnonvalossa.

    Muun kuvauksen kohteena onkin sitten varmasti oman elämän tapahtumat, esim. juuri juhlat, reissut ja vaikka ihan tavan arki. Nämä siis ihan omaksi iloksi muistoja varten.

    Kysyisin siis teiltä viisaammilta mitä tulisi ottaa huomioon valittaessa kameraa näihin käyttötarkoituksiin? Myös malleja saa suositella! Itse olen aikaisempien kameroideni kautta mieltynyt kovasti Canoniin, joten se tuntuu omimmalta, toki muitakin malleja saa ehdotella.

    Olen miettinyt ihan noita Canonin tavisdigijärkäreitä (350D,400D...), niitä nyt kun kuulee olevan vähän jokaisella. Mutta mielelläni kuulisin muitakin ehdotuksia! Budjetti on tietysti rajallinen, ei kauhean paljon yli tonnin,  mutta käytettykin voisi kelvata.

    (Ja jos samaa asiaa raapaiseva keskustelu on jo täällä, niin saapi sanoa.)
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Digijärjestelmä hakusessa - ominaisuudet?

    Jos koko on sopiva niin kanon 30d voi olla hyvä ratkaisu. Mutta varmasti tuolla 400D pärjää. Ilmeisesti kuitenkin kevyesti kuvausharrastus käyntiin? Koiria varten voisi olla toimiva ratkaisu sitten 70-200mm 4.0 optiikka. Sisätiloihin onkin jo hankalampi ehdottaa. Mutta pelkään että helposti tuo kokonaissumma kasvaa ylitse tuon tuhannen euron. Kaikkea ei tietysti kerralla tarvitse hankkia, kun säästäminen on yksi tapa hyvä oppia.

    Ps. Muista muistikortti, laukku sekä vara-akku, mahdollisesti puhdistusvälineet eli niistä tulee jo kohtuullinen kustannuslisä. Ja lainastokortti. Myös tietokone voi tai saattaa tarvita ohjelmaa.. muistia.. ..jne..
     
  3. Vs: Digijärjestelmä hakusessa - ominaisuudet?

    Käytettynä.

    350d löytyy itseltä ja f4 asennossa linssillä ei näe enää tarkentaa manuaalisesti. Eli etsin on huono.

    Varaa myös toinen rungon hinta ensimmäiseen käyttökelpoiseen (kiinteäpolttoväliseen) linssiin. Eli hetimmiten napsahtaa yli tonniin hinta.
     
  4. grep

    grep

    92
    0
    0
    Vs: Digijärjestelmä hakusessa - ominaisuudet?

    Tämä kohta huomioiden paketin pitäisi olla näppärä ja sopivan halpa että tulee aina kannettua mukana. Itse katsastaisin muiden vaihtoehtojen ohella Olympuksen ja Pentaxin halpisrungot pannukakkulaseilla, Zuiko 25 mm F 2,8 tai Pentax 40 mm F 2,8.

    Parempaa etsintä ja valovoimaisia zoomeja rupeaa sitten kaipaamaan jos rupeaa, ne eivät ole halpoja eivätkä kevyitä.