Minkäslaista ja mistä.- FKD:n puukasetista puuttuu darksliden ja kasetin rungon välistä valotiiviste. Siinä on jäljellä vajaa 1mm syvä ura vaan. toisella puolella on jonkinsortin huovan tapainen mutta ei oo noin tiivisstä ja ohutta. Peltikaseteissa mulla on joku punanen karvatekstiili. Toimiskohan joku ohut musta sametti tuossa. tekstiililiimalla kiinni vai millä?
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Bilteman "velcro"nauhan se karvainen puoli toiminut hyvin Falz & Wernerin puukaseteissa. Tautisen luja liima jo valmiina niissä.
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Juke, Kun tuon peitinlevyn vetää kokonaan pois, siellä sisäpuolella on ura valotiivisteelle, se oli yhdestä kadonnut, Tapio. Velcro oli loistoidea. Ei ollut emännän varastossa biltema-velcroa mutta jotain muuta, sinistä ja ilman liimaa. Leikkasin sopivan suikaleen, laitoin uraan ja peitinlevyn paikooilleen. Ainakaan ekaan koekuvaan ei samaa valovuotoraitaa tullut mitä aikaisempaan tuolla kasetinpuoliskolla. Siispä biltemaan velcroa hakemaan.
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Onko Velcronauha niin tarranauhaa? Itse olen sitä käyttänyt, siis sitä pehmeämpää puolta siitä tarranauhasta. Meillä on duunissa sellaista, jossa liimapinta kiinnitystä varten.
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Jaapa jaa. En ole tainnut saada darkslidea kokonaan pois kun se toppaa. Kaipa sen saa pois. Pitänee tutkia.
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? joo velcro on juuri tarranauhaa. tossa biltemaversiossa kanssa tarraliima toisella puolella. Juke, Siinä kulmassa on ne metallipalat sen darksliden puoleisen ruuvin kun ottaa pois molemmilta puolilta sen saa vedettyä ulos. Varovainen ruuvien kanssa, hyvä ruuvari, noita ruuveja ei saa juuri mistään enää. Edit: lisätty kuva Siis toi ruuvi mikä puuttuu kuvassa.
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Mitä ruuveihin tulee, niin uskoisin että Porvoon vanhalla rautatieasemalla olevasta liikkeestä saa, siellä ainakin oli jos jonkikokoisia lattapääruuveja myynnissä ja tarkoitan todellakin monen kokoisia ja näköisiä. Ihan vaan vinkkinä
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Hei, hyvä vinkki, olin tietoinen mutta en muistanut. Nää on tosin onnettoman pieniä ruuveja tässä.
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Saisko siihen ruuvattua ihan oikean 5x7 perän , että se menee vielä kasaan? Saisit oikeita kasetteja siihen mitkä pitää valoa eikä tarvitse nysvätä. t kimo
Vs: Valotiivistettä FKD:n puukasetteihin? Näinhän sitä varmasti moni on tehnyt. Sitten pitää linssi/suljin vaihtaa. Jos hattusulkimella ottaa kuvaa siihen sopii puukasetti. Itse tykkään just siitä että tulee joku kuvaidea laitan sen kaksi tai neljä ruutua kiinni kuvaan kehitän ja vedostan ne heti valmiiksi. Sinari kannattaa ostaa jos alkaa kuvailemaan noita enemmän.