Tästä aiheesta oli kaiketi aiemminkin juttua, mutta onko kukaan kehittänyt Acrosta stand-kehityksellä mahd. loivaksi?
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys http://photo.net/black-and-white-photo-film-processing-forum/005aj6 Tuolla oli jotain juttua
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Minkäslaisia kokemuksia tuosta Acrosista on nyt kertynyt ständinä? Mihin kehitteeseen päädyit?
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys No nyt pyörii testi. 1,5 + 1 + 200. Saa nähdä miten tulos vertautuu noihin mun jatkuvan liikuttelun testeihin joita olen ajellut viime viikon. Ja itseasiassa parhaillaankin kehitysmoottori rouskuttaa N+1 -testiä toisella pöntöllä. Viimeinkin saa omaakin tietoa ständistä.
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys No ensimmäinen koe meni ainakin ihan poskelleen. 24 asteessa suhteella 1,5 + 1 + 200 tuli 45min ajalla huiman jyrkän näköistä jälkeä. Mittaamatta olettaisin ainakin N+1:ksi. Seuraava lienee sitten 1,5 + 1 + 400 ja 1h....
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Joo, tosiaan ja HD-versio vieläpä. Eli ei ehkä paras standi-kehite, mutta kun sillä niin monet täälläkin sitä tekevät niin halusin ihan kokeilla että mitä se lopulta on.
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Kysytään ständistä nyt tässä, kun ei viitsi tehdä toista topikkia erikseen. Näkisittekö, että on jotain merkitystä sillä, että esim. rodinalissa uittaa tunnin parin verran filmejä suuremmassa kehityspurkissa? Tuli vaan mieleen, että laskeutuuko osa kehitteestä pohjalle, kuten käy mehutiivisteelle mehukattikannussa kun pitää sitä pitkään jääkaapissa? Vai pysyykö tuo seos jotenkin tasaisena? Lähinnä olisi tehokasta juuri saada useempaa eri filkkaa kerralla kehitettyä...
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Olen miettinyt samaa. Kerran olen kokeillut ständiä useammalla rullalla samaan aikaan, eikä silloin ollut mitään ongelmia. Tätähän pitäisi varmaan kokeilla laittamalla laimennettua Rodinalia johonkin korkeaan kirkkaaseen astiaan esim. yön ajaksi. Siinä ajassa saattaisi jo tulla näkyvää erottumista jos nesteet ovat ylipäänsä erottuakseen.
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Muistaakseni Piilolasi on jossain ketjussa tästä asiasta kirjoittanut. Ellen muista väärin, hän laittaa tyhjän kelan purkin pohjaan.
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Ei ne mihinkään laskeudu, muutenhan mm. tiivistemuotoisia kehitteitä saisi aina ravistella ja vatkata ennen kuin niistä tekisi käyttöliuosta.
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Silti minäkin kippaan pari kertaa ennenkuin käytän, ihan vain "varmuuden" vuoksi
Vs: Fuji Acros ja stand-kehitys Ooh sorry, meni tuo "ennenkuin täytät" ihan huomaamatta ohi, no loput on sitten varsin ihan kohdallaan, en puhu enää munille menemisestä.