Minulla on Sveitsistä 1970 luvun loppupuolella ostettu kamera, jossa on valotusmittauksessa pientä vikaa. Sen voi kuitenkin korjata (olen kysynyt huollosta). Runko on Rolleiflex SL 35 ME. Objektiivit ovat: Rolleinar-MC 1:2.8 f=28mm, Carl Zeiss Tele-Tessar 4/200 (5296048) ja Rollei-HFT Planar 1,8/50 (1086782). Normaaliobjektiivi onnoin kymmenen vuotta sitten Oulusta uutena ostettu ja vähän käytetty. Laukussa on lisäksi Rollein salama 134 REB. Minkälainen myyntiarvo tällaisella tavaralla on ja missä pitäisi myydä?
Vs: Kamera 1970-luvulta, onko arvoa? Kovin suurta arvoa tällä kameralla ei ole, harvinaisin koko satsista on se 200 mm, muttei sillekään kovin suurta kysyntää ole. Jää koko pakkaus varmaankin alle sadan euron. Katsele myyntipalstaa esimerkiksi svhy.org palstalta, siellä on jonkin verran kamerakeräilijöitä. Tämä Rollein sarja on ihan 70/80-lukujen vaihteesta ja oli osittain syynä Rollein lopulliseen alasmenoon, koko kamera suunniteltiin kaikein kaikkiaan uusiksi ja patentteja saatiin. kamera on vaikea korjattava ja kaikki varaosat on Suomesta hävitetty, tein sen itse joskus 90-luvulla. Yleinen se ei ole, mutta keräilijät eivät sitä kovin paljoa kaipaile. Pistä nimi johonkin googleen ja katsele vaikkapa e-bauysta tai muulta markkinapalstalta, mitä pyydetään ja mitä maksetaan ja Suomessa saat sitten 30% vähemmän. Että silleen, hyvää joulun odotusta vaan.