Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Diakuvausvinkkejä

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Tepi_78, 3 Syyskuu 2012.

1. Tepi_78

Tepi_78 Member

342
    3
    18
    Vs: Diakuvausvinkkejä

Onko sulla heittää joitakin muita tapoja maskata?

2. sodeto

sodeto Active Member

704
    100
    28

Joskus olen laittanut alumiinifoliota kehykseen lasien väliin. Ei ainakaan paista läpi. Siihen en ota kantaa jos/miten kontakti alumiiniin vaikuttaa filmiin ajan mittaan. Ehkä joku täällä tietää?

3. markku55

markku55 Active Member

Minä en koskaan käyttänyt teippiä, sen liima ei varmaan tykkää hyvää projektorin lämmöstä, eikä ne ole täysin läpinäkymättömiäkään.
    Käytin mustaa ohutta pahvia jota sain mm valokuvapaperikoteloista, niistä tein myös maskaustarpeita itse vedostukseen.
    Toinen tapa maskata oli pistää kehysten eripuolet ristiin, jolloin sain neliöaukon aikaiseksi.

4. Tepi_78

Tepi_78 Member

342
    3
    18

Yksi valonmittaustapa on kahden pisteen mittaus: Mitataan pistemittauksella kirkkaimmasta kohdasta, jossa näkyy yksityiskohtia, minkä jälkeen mitataan varjoisimmasta kohdasta, jossa näkyy yksityiskohtia. Lasketaan näistä, tai antaa kameran laskea, keskiarvo.

Mittaustahan voi painottaa kirkkaaseen tai tummaan mittaamalla useampia pisteitä jommasta kummasta päästä.

Onko joku tällaisen menetelmän vannoutunut käyttäjä?

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Mä oon käyttänyt maskaukseen noita kehitettyjen diafilkkojen valottamatta jääneitä loppupätkiä.