Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

dia filmi kuvaus mikä sen tulevaisuus?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana ilkkis, 27 Toukokuu 2013.

Olis paljetta ,makro objektiivia,projektoria ja kangas.Kannattaisiko tähän puoleen satsata lisälaitteilla.En ole moneen vuoteen kuvannut mutta heräsi kiinnostus siihen.Mitkä firmat valmistaa diafilmiä ja kuinka kauan?

1. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28
  2. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: dia filmi kuvaus mikä sen tulevaisuus?

Mun kokemusten mukaan dia on järjettömän kalista ja hankalaa kehityttää.

3. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2019
  4. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28

Kyllähän tuo Paijulan 7 € /rulla on kipurajalla, kun en yleensä maksa filmistäkään niin paljoa...

5. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36

Taitaa se ikävästi olla niin että diafilmin valmistus tulee loppumaan ennen kuin negafilmien..  mutta toistaiseksi Fuji (ainoana) porskuttaa yhä Velvioita ja Provioita myyntiin ja Kodakin E100G-läjät ei välttämättä vielä hetkeen lopu vaikka valmistus loppuikin. Kemioita taitaa vielä myydä kolmekin firmaa - Kodak, Fuji ja Tetenal?

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Tuo on mun "bulkkidia", mutta en silti osaa sanoa onko se proviaa vai ei. Netissä sitä milloin perustellaan Proviaksi, milloin Sensiaksi (välillä jopa vanhaksi versioksi!).

Passelia filmiä, joten ei ole napannut eikä nappaa kokeilla rinnan provian kanssa (viimeiset sensiat men jo :( ). Ehkä se voisi olla enemmän provian suuntaan koska luulen huomaavani jotakin eroa Sensiaan nähden.
    Toisaalta, näin kotikehittäjänä ja Tetenalin E-6:lla :D :D  Paha sanoa ;)
    Vaikka onhan näin tehden laatu parempaa ja tasaisempaa kuin kaupallisilla E-6 labbiksilla (mikä on osin surullista ja kertoo jotain diakuvan tämän hetken tilanteesta)