Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fredrikinkadun Sisyfos

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana mscore, 2 Tammikuu 2014.

1. mscore

mscore Member

595
    16
    18

Liitetyt tiedostot:

2. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63
    Vs: Fredrikinkadun Sisyfos

Tämä lienee konseptikuvausta, se jää kuitenkin edelleen arvoitukseksi minulle. Pilvien kumu on komea.

3. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

(Kenties tarkoitat käsitetaiteellista valokuvausta, mikä on ihan eri asia kuin konseptikuvaus.)

4. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

En toimi alalla, joten en tarkkoja termejä tunne. Netin taikalaatikko antaa seuraavanlaisia määritelmiä: "Konseptikuva on luonteeltaan strateginen. Se on yleensä suhteellisen avoin eli neuvoteltavissa oleva kuva." Käsitetaiteellinen kuva saattaaa mennä mahdollisesti tähän kategoriaan.

Palatakseni kuvaan: Patsas?, lintu, taivas -kombinaatio ei minulle ihan auennut. Teknisesti kuva on pätevä.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Pidän.
    T Jukka

6. Vs: Fredrikinkadun Sisyfos

Kai tässä vapausasteista on kyse, patsaalla ei ole minkäänlaista vapautta ja taivaan lintu täysin rajoittamaton. Sisyfos halusi irrottautua kuolemankin rajoitteista, ja rangaistukseksi hänen vapauttaan rajoitettiin.
    Fredalla on raskasta, tarkoituksetonta kivenpyöritystä päivästä toiseen, vapaus muualla?

7. mscore

mscore Member

595
    16
    18

Ei patsas vaikkakin patsasmainen hahmo -- paidaton hikinen mies kuuraa kattoa kesäisellä Fredalla. Loputon työ vailla vapautta, edessä kilometri fredan kattoja ja näkymä yli kaupungin. Me täällä kadulla, tietämättöminä.

Mulla on pyrkimys kuvissa häivyttää paikka ja aika ja rajoittaa sisältö pelkän ajatuksen, fiiliksen, käsitteen tms tasolle ja samalla etääntyä valokuvasta dokumenttina. Toivottavasti välittyy edes hieman.

8. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

Kuva aukesi nyt paremmin, kun se sai tarinasi tuekseen.