Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pyrstikset

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana fangio, 23 Joulukuu 2006.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Tämmöisiä osui kohdalle.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Vs: Pyrstikset

Söpöjä, mutta jotenkin toi nilkkakoru kiinnittää huomiota liikaa. :D

Kiva kuva.

2. Anonymous

Anonymous Guest

Aika huonon näköinen teknisessä mielessä.

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kylläpä cänön kohisee :eek:...

4. Anonymous

Anonymous Guest

Tää on tainnut alivalottua reilusti ja tasoja nostamalla kohina on puskenut esiin noiden vaakaraitojen lisäksi.

5. Vs: Pyrstikset

Joo, ISO3200, mutta minusta noi linnut on aika sympaattisia ja minä itse en ole herkkä taustakohinalle, jos kohteet pelaa. Tai siis meinaan, että minusta linnuissa ei juuri ole kohinaa.

Mulla oli ekaksi ISO1600, mutta kun näin, että meni valotusajat ihan naurettaviksi, oli pakko nostaa ja yllätyin kyllä positiivisesti, ettei ollut tämän enempää suttua. Näitäkin saisi kai pois, mutta minä en käytä - tai ainakaan vielä ole käyttänyt - kohinanpoistoja. Yritän ensin opetella kuvaamaan.

6. Vs: Pyrstikset

Hienot noi punaiset raidat tossa kuvassa.Dokumentarinen helmi

7. Vs: Pyrstikset

Valotus oli ihan nappiin, mutta se on toi ISO3200.

8. Vs: Pyrstikset

Valotus oli ihan nappiin, mutta se on toi ISO3200.
    [/quote]
    OK BUAAAAAHAAHa

9. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Huvittavaa kyllä, että Holgalla kuvaaja kehtaa itkeä teknisestä laadusta kuvassa, kun se selvästi on parempi tekniseltä lopputulokseltaan kuin yksikään vastaan tullut holgalla kuvattu "taidekuva".

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Jari, enpä ole kyllä samaa mieltä...

11. Anonymous

Anonymous Guest

Huvittavampaa on se, että vertauksesi on samaa tasoa, kuin vertaisi kuumailmapalloa ja lentokonetta. Molemmilla pääsee paikasta A paikkaan B ilmateitse, mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuvat.

12. Vs: Pyrstikset

En omista Holgaa,mutta sillä saa minusta ihan mielenkiintoisia kuvia,olen nähnyt myös tuhansien eurojen järjestelmävirityksillä saatuja mielenkiinnottomia kuvia;)
    Pyrstikset ovat ihan kivoja, laatu on olosuhteista johtuen sitä mitä on,mutta hyvä kun kuvasit.
    Eikä auta jos siellä pupillin ja takaraivon välissä ei ole mitään, siihen ei vehkeet auta,valitettavasti.

13. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Tekninen laatu, tekninen laatu :)

Muusta ei ole puhuttu..

14. Vs: Pyrstikset

Ei pidä paikkaansa, mutta huvittavinta tässä on se että välineiden hintaluokka huomioon ottaen otan parempia kuvia muovilaatikolla kuin te taiteilioiksi itseänne vakavissanne nimittelevät markan maisemakuvaajat :D

15. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

En ihan heti ymmärrä, miten välineiden hintaluokka otetaan huomioon kuvien hyvyyttä arvioidessa. Ottamatta kantaa mihinkään kuviin täytynee arvella sen tapahtuvan niin, että jos välineet maksavat kymmenesosan, annetaan 90 % tasoitusta...

(Tähän asti olin kuvitellut, että muovilaatikko on taiteellinen valinta ja valituissa pyrkimyksissä etulyöntiasema eikä huomioon otettava puute.)

16. Vs: Pyrstikset

Enpä olisi uskonut että olen joskus samaa mieltä.

17. Vs: Pyrstikset

mvuoren kanssa olen ollut joskus samaa mieltä, mutta että vielä Quiquernin kanssakin. Joulu teettää ihmeitä.

18. Vs: Pyrstikset

Onneks olkoon
    Edit: juups en muuten tasoitusta tartte mitä teidän kuvaamiseen tulee.

19. Vs: Pyrstikset

Tässä tulee ihan Dela vou -tunne, Porvoosta päin..

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.