Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

D90 kilpailijat ja laatu?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana AaaPee, 1 Marraskuu 2011.

  1. Jarski75

    Jarski75 Member

    79
    0
    6
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    .. ei Subarussa :)

    .. Ja ettei ihan ot, niin itsellenikin juuri ostin D90:n ja D80 saa siirtyä vararungon tehtäviin ( ja D40X pitäis myydä pois.. ). En edes harkinnut noita uusia "tonnisarjalaisia" ( 3100 ja 5100 = ei salaman ohjausta, nappuloita puuttuu, etsinkuva pieni jne.. ja 7000 = liian kallis - mulle.. )
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    On ne aika paljon muuttuneet jos seuraat kulutusta tai haluat pienempiä päästöjä.

    Ero on merkittävämpi kuin esim D90 vs. D7000 ero.
     
  3. AaaPee

    AaaPee

    26
    0
    1
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Autot on autoja, pysytään me kameroissa. Eroja on kaikissa.

    D90 ollut käytössä nyt jonkin kuukauden ja todella tyytyväinen olen ollut ostokseeni kaikinpuolin. Tyytyväinen olen etten ostanut d5100 /600d luokkaa enkä myöskään d7000 / 60d.
    Tämä on hyvä ja tällä päästään hyvin harrastuksen alkuun eikä heti jää koneesta kiinni.
    Täytyy vielä mainita että tuo Nikonin mukana tullut D-School oli todella hyvä, siitä olisi voinut jopa maksaa. Pisteet siitä!
     
  4. Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    itsekin painin tuo hirveän ogelman kanssa, järkkäri pitäis päivittää joko canon tai nikoniin.
    Rahat riitäis just canon 600:seen mikä kuitenkin pikkaisen pieni/hentoinen.
    Nikon 7000 ois kiva muttei rahat riitä ja viekkaan että tuolle tulee pian 7100 seuraajaksi kääntyvällä näytöllä..
    Oman kiusan tuo valintaan että canonin hintaan sais D300 nikonin runkoa noin 5000 ruutua kuvattuna. minkä verran tuollainen 300 :sen mekanismi kestää??
    Canonilla ois vielä markkinoiden yksi laajimmista zoomeista 15-85mm ums joka vääntään canon leirin suuntaan ainakin minua ja se  että mulla yksi salama laitekin canoniin jo hyllyssä..
    Tietty jos ostaisi aluksi vaikka canon 600 kit 18-55mm lasilla ja siihen 15-85mm reisu lasiksi ja sen jälkeen käytetyn 7D:een. =) Canonin malli jonka haluaisin  on juurikin 7D
     
  5. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    * D7100 tuskin on tulossa ainakaan vuoteen

    * 5000 kuvaa on muutama prosentti D300:n käyttöajasta

    * Nikonilla on 16-85mm joka on oikein hyvä

    * Jos tekee mieli D300/7D luokan kameraa, niin osta se käytetty D300
     
  6. Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Joo kiitoksia, tuo kyllä pitää miettiä uudeman kerran vakavasti jos kerran D300 alku metreillä 5000 ruudun kohdilla. Kaverin D300 pääsyt kokeilee, niin on se vaan hyvä  käteen ja muutenkin ominaisuuksilta lähes tulkoon ammati kamera.
     
  7. Suppeli

    Suppeli

    4
    0
    0
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Kysyn oman kysymykseni tässä samassa ketjussa, kun koskee myös D90:ä.

    Olen vaihtamassa vanhaa D50 runkoa uudempaan, ja mietin olisko D90 hyvä ostos.
    Budjetti on aika pieni, ja katsoin että näitä 500-700€ runkoja olisi tuo D90, D5000 ja d5100. Olisiko tämä D90 sopivin ostos harrastuskäyttöön?

    Sopiikohan minun vanhat objektiivit näihin uusiin runkoihin -> objektiveina minulla on D50 mukana tulleet kitit AF-S DX 18-55 + AF-S DX 55-200 ED, sekä sigman 18-50mm 1:2.8.
    Rungon yhteydessä ajattelin ostaa myös Nikon Objektiivi AF 35/1,8G DX AF-S.
     
  8. Tuokko

    Tuokko Member

    118
    0
    16
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    D90 on käytettävyydeltään parempi kuin D5100 (tai D5000). D5100:ssa on varmaankin paremmat video-ominaisuudet. Kuvanlaadusta en osaa sanoa, molemmilla tulee varmaan ihan hyvää jälkeä harrastelijalle, jonka budjetti on tuota luokkaa. Pikemminkin on niin, ettei ainakaan kameran ominaisuudet/kuvanlaadun rajat tule vastaan näillä taidoilla/vaatimuksillani. Itse painotin käytettävyyttä kameraa ostaessa ja päädyin D90 malliin. Olen ollut hyvin tyytyväinen.
     
  9. Jarski75

    Jarski75 Member

    79
    0
    6
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Juu tuo Nikonin 16-85mm tietty laajassa päässä on tasan sama kinovastaavuus 24mm kuin Canunin 15mm ( croppi x:t 1,5 Nikon ja 1,6 Canon.. )

    Canoninkin salama tottelee radiolaukaisimia, että säästä vaan - jos sattuu strobismi iskemään ;) ( jos siis siinä on manuaalinen tehonsäätö - muuten sen voi nakata vaikka Lahden ikivihreään Vesijärveen kalojen iloksi -)
    - muutenkin Nikonin salamajärjestelmä on langattomana varsinkin Canonia edellä, jos ei nuo radiolla lauottavat manuaalisäätöiset iske...
     
  10. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Kumpaankin merkkiin saa kaupasta zoomeja alkaen kahdeksasta millistä, joten esimerkit eivät ihan kauheasti kerro merkkien laajuuskyvyistä.
     
  11. Jarski75

    Jarski75 Member

    79
    0
    6
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    En tiedä.. mutta olettaisin kymysyksessä olevan "mahd. paljon zoomia ja alkaen mahd. pienistä milleistä + ehkä laatuakin" - tyyppinen asia ?? Ohan sitten nämä 18-5000mm tjsp. jutut, mutta onko 18mm liian vähän sitten... väliäkös tuolla - Nikonistiksihän tässä miestä yritetään käännyttää :D
     
  12. Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Itse olin ostamassa D90 joulukuussa, kunnes räpelsin Sonyn A55... tämän jälkeen päätös oli helppo :)

    nimimerkillä: ei nikonia talossa
     
  13. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Perustele vähän valintaasi? Tietysti tietyt seikat ovat makuasioita, joista ei voi kuin kiistellä, mutta ihan näin mielenkiinnosta.

    telf
     
  14. Vs: D90 kilpailijat ja laatu?

    Omat kriteerit seuraavat.

    - uusi runko (D90 vuosia myynnissä)
    - A55 nopeampi joka suhteessa
    - hinta sama
    - vakaaja rungossa (tämä tärkeä itselle)

    Tuossa jotain, mitä ostohetkellä mielessä pyöri.