Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

D80 vai D200

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jericho, 26 Kesäkuu 2007.

  1. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Eli näiden välillä nyt pähkäilen kovasti. Katselin dpreviewistä side-by-side ja aika samat ominaisuudet teknisesti, mutta koko on tietty hiukan isompi D200:ssa. Aika isokätinen/sorminen olen, joten tuo 200 siinä mielessä ehkä parempi. Toki tähän asti käytössä olleet D1H ja D50 ja kummatkin ovat kyllä istuneet kouraan yllätävänkin hyvin. Käyttö mihin runko tulee, niin on aika laidasta laitaan (ylläripylläri) eli kuvaan annoksista luontokuviin ja kaikki mitä välille mahtuu. Putkina 10,5mm, 20mm, 50mm ja 70-200mm. Kertokaa kokemuksia varsinkin jos löytyy molemmista, mutta olisi tosiaan kiva saada tietää käytännön eroja! Kiitti jo etukäteen...
     
  2. Vs: D80 vai D200

    Mulla on kakssatanen ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että aika suuri osa lasitavarastani on käsitarkenteista Nikkoria ja D200 on halvin malli, missä valonmittaus toimii käsitarkenteisten kanssa. Lisäplussana on suuri puskurimuisti, josta on ollut välillä apua eläinkuvauksessa (tosin noissa sarjatulijutuissa voi aina kysyä ovatko onnistuneet ruudut minun vai kameran ottamia :D ).

    Jos sulla on ainoastaan AF-laseja, eikä suurta tarvetta pitkiin sarjoihin, niin taitaa olla ihan maku- ja näppituntuma-asia haluatko maksaa enemmän kakssatasesta.
     
  3. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Vs: D80 vai D200

    Minulla on Nikon F6 kinofilmijärkkäri. Se painaa ilman paristoja noin 975 gr.
    Nikon D80 painaa ilman paristoja ja muistikorttia noin 585 gr, Nikon D200 painaa noin 830 gr ilman akkua, muistikorttia, runkotulppaa ja näytönsuojusta.
    Jos nyt olisin valitsemassa itselleni uutta Nikon digijärkkäriä näistä kahdesta vaihtoehdosta, olisi valintani D200, painon ja koon vuoksi.
     
  4. Vs: D80 vai D200

    Olen oikein tyytyväinen D80-malliin. Jos vaihdan D200:een, on syy lähinnä sama kuin ekohipillä. Nytkin manuaalioptiikat menevät kyllä paikoilleen ja himmennin toimii, mutta valonmittaus ei. En kuulu niihin kuvaajin, jotka tarvitsevat erillistä paristokahvaa, joten rungon pienempi koko ja paino ovat itse asiassa plussaa samoin kuin iso, kirkas ja nopeasti päivttyvä LCD-näyttö. Suomenkielinen valikkokin on mukava lisä, kuten on myös eri värien sekä yhteisen histogrammin näyttö. Etsimet ovat molemmissa malleissa hyviä, mutta eivät valtettavasti (vieläkään) samaa tasoa kuin Markuksen F6:ssa.

    Katsotaan nyt kun D300 saadaan kauppoihin, tuleeko muutaman kuukauden ikäinen D80 myyntiin ;-)
     
  5. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    Vs: D80 vai D200

    Nyt kun? Milloinkas se on tulossa?
     
  6. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Vs: D80 vai D200

    D200 hankittu, kiitos kommenteista!