Vs: D750 ei välttämättä hyviä uutisia ; sain omani tänään ja se oli 4 päivää vaille 8vkoa huolto reissulla mutta tarkennus tuntuu toimivan erittäin hyvin ja tarkasti.. ;-o -olivat poistaneet suojakalvon näytöstä, eivätkä laittaneet uutta ja rajalalla ei ollut myynnissä. noh ei se nyt iso asia ole, se olikin rypyssä..
Vs: D750 Huhhuh, olipa pitkä huoltovisiitti! Laitoin omani huoltoon vasta torstaina, saas nähdä miten kauan sen kanssa menee... Muuttuuko tuossa huollossa AF-hienosäätöasetukset, ts. pitääkö objektiivien hienosäädöt tarkastaa uudestaan huollon perään?
Vs: D750 Sinällään Rajala hoiti asian hyvin ja nyt laittaa vielä uutta kalvoakin kirjeitse tulemaan, ++ pisteitä ropisee..
Vs: D750 Ehdottomasti pitääkin nykyään antaa paljon pisteitä siitä, että kauppa hoitaa mokaamatta ihan arkisen askareen, missä ei ole mitään vaikeaa. Vaikka tottakai se kauppa mokaili: korjaus on kaupan organisoima ja sen pitäisi esimerkiksi antaa asiakkaan käyttöön toinen laite, jos huolto venyy noin pitkäksi. Aihetta ropistaa -- pisteitä.
Vs: D750 ehkä kirjoitin vähän epäselvästi, _JAS_ oli ottanut kalvon pois jonka sitten rajala hoiti kun sanoin etten ala soittelemaan mihinkään jas:n huoltoon huoltoaika oli ehdottomasti liian pitkä, mulla oli sijaiskamera joka kuuluu proturvaan , en tiedä tarjoavatko sijaislaitetta jos ei ole tätä ylimääräistä "vakuutusta" , omalta kohdaltani asia ok ja käytän rajalan palveluita jatkossakin.. -jälkiviisaana voin onnitella itseäni etten ostanut laitetta mistään ulkomaisesta nettikaupasta ;-)
Vs: D750 "mvuori" juttelee taas omiaan. Pääasiahan on todellakin asioiden jouheva hoito. Sen sijaan on jo todellisuudessakin mahdoton tilanne, että "kauppa" omista, uusista myyntikappaleistaan antaisi tilalle huollon ajaksi toisen rungon. Kauppa organisoi rungon huollosta / maahantuojalta, mutta ei uusia myyntipakkauksia pureta noin vaan. Itse asiassa kauppa ei ole vastuussa tehtaan tekemästä valmistuvirheestä, eikä siitä tule kauppaa myös syyttää. Ei ole mitenkään herkullinen tilanne ottaa haukkumisia vastaan jostain teknisestä yksityiskohdasta, johon ei ole mitenkään voi edes olla itse syypää. Nykyinen virhevastuu on kaadettu käytännössä. yhden toimijan niskaan, vaikka koko ketju tehtaan hihnalta myymälän tiskille on monasti pitkä ja monimutkainenkin. Huonosti valmisteltua kuluttajansuojalainsäädäntöä.
Vs: D750 Nikon on vain töppäillyt niin monen viimeisimmän kameransa kanssa, että kuluttajien pitkämielisyys alkaa olla lopussa. Laatukamaa? Sivumennen sanottuna on myös uuden 300mm/4 PF:ssä jotain häikkää. Tietyillä nopeuksilla vakaaja ei vakaa vaan suttaa. Sanokaas nyt, onko taktisesti parempi ottaa se 6 vko huoktoreissu nyt vaiko juhannuksen aikaan. Syksyllähän tätäkin objektiivia saisi jo -20% hinnalla.