Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

D750

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 12 Syyskuu 2014.

Vs: D750

Nikonilla tuo rgb sensori on tosiaan tarkentunut jatkuvasti. Samoin etsimen lcd-näyttä muutettiin nyt tarkempaan oled malliin. Olin ihan varma, että nyt seeprat saatiin etsimeenkin...

Tuo takatelkkarin seepra käyttää varmaankin jpeggiä apunaan videoidessa. Valtava apuhan tuo on videokuvaajille.

1. niffe

niffe Well-Known Member

13 434
    560
    113

On ilman muuta. Puhkipalanutta videota ei sitten VHS-kotivideoiden ole viiotsinyt katsella. Mulla menee välillä sekaisin nuo Canonin natiivity ja ML:n ominaisuudet. Se niiden toteutus on vähän kotikutoinen ja jotkin ominaisuudet ovat päällä epämääräisesti silloinkin, kun ei käytä sitä raw-videon tekemiseen. Se ML:n histogrammi näyttää raw-histogrammia, mutta älä kysy miten. Joka tapauksessa Nikon on lisäämässä video-ominaisuuksia näihin runkoihin ja se on hieno homma.

2. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48

Kyllähän takatelkku-seeprat jne. auttavat mm. maisemakuvaajaa (jos seeprojen näyttöpistettä voi säätää kuten Olympuksissa). Tietysti jos kuvaa jalustalta hitaasti, niin voihan sitten käyttää ulkoistakin pistemittaria. Ei vain ole yhtä havainnollinen ja kätevä. Eikä nopea.

Valotusmittariin pohjautuva näyttö olisi kyllä ihan käsittämätön helmi, koska se perustuisi valotusdataan. Ei käsiteltyyn kennodataan.
    Kun vielä voisi itse määritellä ev-rajat alivalotuksen ja ylivalotuksen merkeille niin juhlaa.

3. Vs: Freedom! At last!

Kaikki ulkoistetaan. Arvaappa onko kääntäjä tiennyt mitään kuvaamisesta tai kameroista?

4. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48

Eläköön täyden kehyksen vapaus!
    Kohta noita fraaseja tuottaa joku kone (ellei jo nyt).

5. vorago

vorago Member

358
    0
    16

Kävipä niin, että minulle taitaa tarjoutua mahdollisuus tämän uutuuden hankintaan. Vaikuttaisi ominaisuuksiltaan aika pitkälti siltä mille on täällä päässä kysyntääkin, eikä nyt aivan mahdottomaan hintaankaan.
    D610 olisi tietysti huokeampi ja melko hyvä vaihtoehto, mutta se tarkennussysteemi hiukan epäilyttää; ei taida olla minulle sopivin, kun suhteellisen usein tulee liikuttua noilla ääripisteillä D700:lla...

Saapa nähdä osuuko kirves kiveen, kultasuoneen vai johonkin muuhun.

.v.

6. Vs: D750

Eikös pojat (ja tytöt) osaa vieläkään valottaa oikein kun mittarit eivät edellenkään kelpaa ;) ;) ?

7. Vs: D750

Kovasti oottelen jos Digiexpoilla olisi hyvä tarjous tästä :) Sitten jää kyllä D700 vara/kakkosrungoksi.

8. Vs: D750

Entä rajalan 1900e tarjous d800e rungosta?

9. Vs: D750

Se ei kyllä oikein kiinnosta.

Kääntyvä näyttö, parantunut tarkennus, wifi,hyvä koko ja keveys on minun mieleeni :)

10. telf

telf

324
    0
    0

Tuo simplyn tarjoushan mahtava, saa kameran halvalla, JOS saa.

11. Vs: D750

Nojoo vähän kyseenalainen sivusto.. :D

Laittakaahan tännekkin tietoja hinnasta, jos liikutte aamupäivän aikana digiexpossa :)

Allu

12. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Onko tässä sama kenno kuin D610:ssä?

13. NinjaSamu

NinjaSamu Member

115
    0
    16

Käytännössä joo. Onko parempaa kennoa olemassakaan?

Hitsi että kyllä houkuttaa. Jos AF tekee minkä lupaa D600 verrattuna niin se olisi jo pelkästään iso piste tän puolesta. Kääntyvä takatelkkari ois kyl niin ässää videossa, jalustalla kuvatessa ja kaikessa mahollisessa.

Vielä kuitenkin haaveilen että nikoniltakin ilmestyy peilitön täyskennoinen ennen kuin nykyinen lahoaa.

14. telf

telf

324
    0
    0

Joo, D4, D4s ja D810

D4:t heikossa valossa ja D810 hyvässä valossa ja studiossa.
    D600 kenno on hyvä kompromissi.
    Edit
    Edit

15. Vs: D750

Varmasti, mutta sitten sinulta menee objektiivitkin uusiksi -joten lie ihan sama, mikä merkki sen kunnon täyskenno-peilittömän tuo?

16. niffe

niffe Well-Known Member

13 434
    560
    113
  17. vorago

vorago Member

358
    0
    16

Tässä pari näytekuvaa. Molemmissa ISO12800.
    Eka otettu Tamron 24-70 2.8 1/3sek
    Toinen Sigma 50 1.4 1/60sek

Kyllähän ne kohisee...ei paha?

.v.

Liitetyt tiedostot:

18. Vs: D750

En minä nyt tuosta kohinasta (ainakaan näissä pienissä mallikuvissa) ottaisi minkäänlaista murhetta.

Olosuhteet ilmeisen niukat ja käyttökelpoista kuvaa kuitenkin syntyy... "Kohina on yliarvostettu ominaisuus" ;)

Filmiaikana tuo oli paljon hankalampaa.

(Mutta jos annat luvan, linkitän tähän Ilford FP5llä 70-luvulta, ISO 12800 mukaan kuvatun ja kehitetyn ruudun. Siinä voidaan jo puhuakin "kohinasta". Tosin varjojen toisto on parempi, mutta niitä ei voi aukaista...)