Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

D700 tähyslasiin 6x7 maski?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana pmu, 22 Joulukuu 2009.

  1. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Hi!
    Niin saako jotenkin viriteltyä tohon olemassa olevaan tähyslasiin 6x7 maskin tuhoamatta itse lasia? Tulee projekti joka pitää kuvata tuolla kuvasuhteella ja helpottaa kummasti jos ei ole etsinnäkymä kinomallinen.Oisko ideaa haalia jostain halpa tähyslasi ja siita tussailee reunat mustiksi? Tarkoitus ei ole tarkennella manuaalisesti joten jos jollain on nurkissa lasi joka ei ollutkaan hyvä mf kuvaukseen, mutta toimii automaattitarkennuksella niin saapi tarjota mulle.


    EDIT> Mita helvettia?
    EDIT2: Miten saan maskattua D700 etsinnakyman 6x7 malliseksi tuhoamatta tahyslasia? Kuvaan autofookkuksella.
    Onko nyt parempi? ;-D -FrankEDIT3> Frank, joo nyt on parempi, tack.
     
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Eikö D700:ssa ole automaattista maskia formaattia vaihdettaessa?  Ainakin D3 toimii niin, ja tuossa pikkuveljessähän väitetään olevan kaikki samat ominaisuudet.
     
  3. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Eikös toi automaattinen maski lähinnä tarkottanu DX:n ja FX:n välistä hommaa... vai saako sieltä myös 6x7-kuvasuhteen valittua jostakin valikosta? Emmää näistä mitään tiedä.
     
  4. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    D3 saa 4x5 etsinnakyman ja tallettaa kuvatkin 4x5 koossa, D700 ei saa.
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    .
     
  6. Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Voishan siihen tähylasin päälle ajatella laitetavan jostain kalvosta maski. Epätarkkahan se olisi.
     
  7. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    .
     
  8. Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Noita Hbl:n tähyslasimaskeja on saanut ostaakin.

    T. K.
     
  9. Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Saisikohan tuollaisen Katz-Eye:lta?
    Mikä kuvasuhde tulee jos napsautta valikoista viivastot näkyviin ja tähtäilee keskimmäisten pystyviivojen mukaan ...onko se 5:4 vai jotain muuta ?
     
  10. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Mun mielesta se nayttaa enemmankin neliolta...

    Tassa vaihtoehto, mutta en taida maksaa tollaista summaa pelkasta maskista. http://www.brightscreen.com/cropkits.html
     
  11. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Eiks sulla ollu joku halvahko tahyslasi D700 mista et tykannyt? Mikas siina oli vikana?
     
  12. Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    .
     
  13. lunnifer

    lunnifer Member

    930
    12
    18
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Katzeye tekee tosiaan viivat mihin vaan kuvasuhteeseen, mulla on D70 kameraan joitain vuosia sitten hankittu leikko 1.85:1 viivoilla animaatiokäyttöön. Taisi tehdä silloin spessun samaan rahaan. Viivoista oli enemmän iloa kuin leikosta loppuviimein. Joskus olen teipannut mattapintaisella teipillä mattalasiin maskin tai piirtänyt kovalla lyijykynällä viivat. Ei tarvi olla pikselilleen yleensä...
     
  14. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    .
     
  15. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: D700 tähyslasiin 6x7 maski?

    Ota ohutta piirtoheitinkalvoa, laita tähyslasi siihen päälle ja piirrota reunat. Leikkaa muotoon ja piirrä maski, nyt tähystä asentaessasi laitat sen kalvon tähyslasin päälle, tätä samaa kikkaa käytetään keskareissa paljolti digitalisoidessa... näin saat helposti vaihdettavat maskit tähykseesi.

    -Pasi