Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana juppeli, 17 Joulukuu 2009.

    elikkä toimivatko ok?
     
  1. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Nikon + sigma, hmm.... D300 mulla oli joskus, toimi lähes ok, mutta sigma on melko suttuinen 2.8 aukolla...

    Ja todella usein N+S combolla on tarkennusongelmia.
     
  2. Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Aika hyvin pidetty salaisuus nuo tarkennusongelmat. C+S tuli ensimmäisenä mieleen.
     
  3. KariT

    KariT

    12
    0
    0
    Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Omassa käytössäni runkoina ovat Nikon D50, D100 ja Fujin S5Pro sekä filmipuolella F90X.
    Kokemusta neljästä ruuvitarkenteisesta sigmalaisesta; 70-300 (se halpis-apo-versio), vanha 28-105mm, 15-30 mm EX ja 105mm EX Macro. Aina ovat tarkentaneet kohdalleen... ja jos ei, niin silloin vika on ollut kameran takana olevassa rähmäkäpälässä. Yhtään Sigmaa ei ole tarvinnut huollossakaan (toistaiseksi) käyttää.
    Henk.koht en tunne ketään, jolla olisi ollut mainittavia ongelmia yhdistelmällä S+N (tai S+F)... S+C yhdistelmästä tuntuu moni valittavan...
    Eiköhän tuo otsikon 70-200 EX ole hinta-laatu suhteessa melkoisen turvallinen investointi.
     
  4. Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Eikä noi N+N yhdistelmätäkään varmoja ole, itse sain oikein tarkentavan 80-200:n takaisin, kun ei ostajan D70 osannut sillä tarkentaa oikein. Myyjän vika.
     
  5. Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Ei toimi aiva ok. Usein käy niin että opiska tarkentaessa kolistelee molempia ääripäitä kunnes tarkennus löytyy ja aikaahan on jo kulunut toista sekuntia nappulan painamisesta. Tarkennusta tietenkin parantaa jos löytää etsimestä riittävän kontrastierokohdan jotta tarkennus edes olisi mahdollista.

    Tuosta kyseisestä Sigmasta minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään hyvää sanottavaa. Tai jos hyväksyy sen että kuvankäsittelyssä pitää AINA lisätä kontrastia niin mikä ettei. Vastaavapolttovälinen Nikkor toimii sekä tarkennusherkkyydeltään että kontrastiltaan hyväksyttävästi.
     
  6. Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Minulla oli vakavia ongelmia D200 + tuon sigman "non-Macro" version kanssa. D70s:ssä se toimi oikein mukavasti, mutta kun runko vaihtui D200:seen se teki backfocusta pahasti: 10-15m matkallla BF:ää oli 1-3metriä. Erityisesti AF-C moodi ei toiminut oikein mitenkään. AF-S oli parempi mutta ei erityisen hyvä. Runko tarkastettiin pari kertaa ja se oli ookoo ja toimi kaikilla muilla optiikoilla kuten pitääkin. Sigma ja runko kävivät yhdessä Fokalla pari kertaa, chippiä vaihdettiin mutta homma ei parantunnut.  Foka mukaan optiikka menee tehtaan speksiin joka oli jotain "20x polttovälillä 3% fokus virhettä" tai jotain sellaista...siis fokus oli ok tuossa 4m matkalla mutta pidemmillä ei ollut sinnepäinkään mutta silti se oli Fokan mukaan "tehtaan toleranssien rajoissa". Onneksi paikallinen R-kauppias pelasti tilanteen, hyvitti Sigmasta melkein uuden hinnan vaikka se oli mulla noin 6-7kk käytössä (molemmat rungot olivat heiltä hankittuja) ja tarjosi Nikon VR:än asiallisella kaupalla.
    Homman opetus oli minulle:
    -Esimerkki Sigman takuusta ja Fokan toiminnasta.
    -Esimerki paikallisen kivijalkaliikeen vastuun kantamisesta.
    -Esimerkki siitä kun Sigmalla ei ole käyttössä Nikonin AF-algoritmejä vaan Sigman logiikka  tehdään reverse engineeringillä Nikonin rungoista.
     
  7. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: D300 ja Sigman 70-200mm F2.8 APO EX HSM yhteensopivuus

    Hei älä mollaa, ne on salaisia nikkorsigma tarkennusongelmia, vaan C+S ongelmia voi olla... Mutta fiksu myyjä oli! Pointsit sille, että vaihtoi hyvän hyvän sigman oikeaan LASIIN...