Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

D-76:n käyttö

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana massee, 31 Elokuu 2010.

Vs: D-76:n käyttö

Olen elämäni aikana kokeillut tätäkin, että vain osa: dektol paprukehitettä tuli hankittua 25 galloonan pussi, kun oli sikahalpaa, ja galloonan Acufineäkin olen kokeillut jakaa. Ihan perseelleen meni, kun vertasi eri satsien kehitystuloksia toisiinsa. mutta riippuen tietysti laatuvaatimuksista, niin lopunperinhän kaikki käy ( kuten olemme täällä eräästä threadista huomanneet)
    Ok lisäys, kun olit laittanut itsekin lisää: katso tuolta MV tutoriaalistani nuo D-76 ainesosien vahvuudet: Miten varmistat että tulee kaikkia tasaisesti kun määrät ovat noin poikkeavia. Mulla, kun bulkista sekoittelen, jo paperin pintaan tarttuvalla pölyllä(siis kehiteaineen) on vaikutusta.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Tuota en tiedä, mikä B-osan jauheresepti on, mutta A on tasaista.  (Eikö A ole Microphenissa samaa ja sitä on vähän.)

Katsoin paketin tietoja, niin A osassakin lie useita aineita, mutta se "näyttää" tasaiselta.  :p  (Heh, pitäisikö siitä makro ottaa että näkisi.)

Jaa-a. Pitäisikö sekoittaa loputkin siitä erästä ja kaikki sekaisin. Kieltämättä sellaista olen ajatellut.  (Ei ole muuten Microphen A samaa kuin ID-11 A.)

2. Vs: D-76:n käyttö

Vaikka se olisi kuinka "tasaista" tahansa, niin eivät aineosat silti ole tasaisesti sekaisin. Ne vaan ovat samankokoisia ja -näköisiä.

Joku joskus täällä sanoi, että "toimii käytännössä muttei teoriassa". Mutta olen vahvasti eri mieltä. Paremminkin toimii sattumalta, ja/tai jos tuloksien laadulla ei ole väliä. Tuurin varaan ei kannata laskea. Jos 6kk säilyvyys ei riitä, niin suosittelen jälleen kerran jääkaappia, sinne muutama pisimpään säilöttävä pullo.

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Saattaisi olla todennäköisintä, että kukin aine tulee pussiin omasta raanastaan ja sekoittuminen on sattumanvaraista ennen itse sekoittamista (ja silloinkin sitten mitä on).