Vs: D-76, missä vika? Vähän sama meininki kuin hellan levyjen kanssa. Laitoinko mä poissen. Kävinkö mä nyt tarkistamassa jo että laitoinko pois ne. Ajattelinko mä jotain muuta kun tarkistin että onko levyt päällä. Oliko se tänään kun tarkistin että jäikö levyt päälle. Näinköhän mä unta että tarkistin että tarkistin että levyt eivät vaan jääneet päälle. Teen aina uuden kiinnitteen ja laitan sen kiinnitepöydälle oikealle ja uuden kehitteen tietty ja laitan sen vasemmalle pöydälle, ei tällä päällä muuten(kaan) pärjää ,)
Vs: D-76, missä vika? Itsekin kiinnitteellä kehittäneenä otan osaa menetykseen. Opettavaista se on, kun ottaa tarpeeksi pattiin ja menee homma uusiks tai kovat odotukset hukkaan. Toinen opettavainen filminkehitys päättyi siihen, kun kehitettä pois kaadettaessa Patersonin valokansi tipahti pois paikaltaan ja kehitetyt filmit spiraaleillaan pomppivat pitkin kylppärin lattiaa. Siitä vaan filmit suoraan kiinnitteeseen, ennenkuin lisävalotus ehti hunnuttaa mitään...
Vs: D-76, missä vika? Kun on kaksi litkua yhtäaikaa käsillä niin on 50/50 mahdollisuus, että menee sekaisin. Mä sekoitan kehitteen käyttöliuoksen ja alan kehittää. Kehityksen aikana etsitään kiinnite. Ei voi mennä sekaisin.
Vs: D-76, missä vika? Mä sekoitan kehitteen lasisessa vanhassa dekantteriastiassa, kiinnite on pullossa, ei voi mennä sekaisin
Vs: D-76, missä vika? Sitten ei ole varmaan tullut eteen tilannetta että olisikin kuvannut enempi kuin mitä yhdellä kehityskerralla voi kehittää. .. vai piilotatko kiinnitteen taas kohta alkavaa kehitystä varten uudestaan ,) ei mullakaan voi mennä kehite ja kiinnite sekaisin, koska ovat erinäköisissä kannuissa mutta keskeytevesi ja kiinnite on samallaisessa laseissa. mulla siis voisi käydä niin että keskeytän kiinnitteellä 30 sekunttia ja kiinnitän vedellä 5 minuuttia, ei kyllä ole käynyt vielä *kop* kop*.
Vs: D-76, missä vika? Tottakai. Kiinnite kaadetaan pullosta purkkiin ja kiinnitysajan jälkeen takaisin pulloon. Kiinnitteen määrää ei tarvitse mittalasilla mitata; kaadetaan purkki täyteen, keep it simple. Kiinnitepullon kyljessä olevalle maalarinteipille tukkimiehen kirjanpitoon lisätään viiva. Jos kehitetään lisää, aloitetaan sekoittamalla uusi kertakäyttöliuos kehitettä, jne...