Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fotonetin laadusta.

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana M1kko, 25 Huhtikuu 2006.

1. M1kko

M1kko Member

163
    2
    18
    Äskenpä kolahti luukkuun kuvat fotonetiltä mitä innolla odottelin. Tähän asti kuvat omat olleet aina hieman liian tummia ja olen säätänyt hieman ylikirkkaaksi näytölläni, edelliset tilaukset olleet ihan kelpo tavaraa mutta nyt, saman homman tein ja jokaikinen hiemankin vaaleampi kohta palaa puhki! Aivan hirveää katseltavaa. wtf? onko muilla kokemuksia ko. muutoksista kuviin? Näyttöäni en ole säätänyt viime kuvien tilauksesta.

Huomenna soitan mestaan ja tivaan onko siellä päässä tehty muutoksia vehkeisiin, ehkäpä muut valittaneet tummia kuvia? Ainakin muistan näistä liian tummista kuvista puhuttaneen kilpailevalla forumilla..

2. Hieman oon minäki säätäny kuvia kirkkaammaksi kun oon fotonetiltä tilannu ja hyviä on tähän asti tullu...

Mutta kerroppa mitä sanovat säädöistä niin tietää itsekin sitten tulevaisuudessa säätää kuvat oikein.

3. Niitä liian tummia kuvia tuli joskus aikoja sitten sieltä. Jossaki vaiheessa rupes tuleen semmosia ku pitääkin... tiijä sitte oliko alunpitäenkin omassa päässä vika :D Mut nytpä ei oo tullu tilattua muutamaan kuukauteen. Kerropas tosiaan kuulumisia sitten...

4. Viime viikolla tilasin muutaman, ja kuvat oli hieman tummempia kuin näytöllä, kuten yleensäkin.

5. M1kko

M1kko Member

163
    2
    18
    Homma hoitui varsin hyvin, sanoi jamppa fotonetiltä että ¨pari kk sitten olivat päivittäneet softia laitteisiinsa, mutta eivät kuulemma kerro heillekkään juuri valmistajat miten vaikuttavat. Kuitenkin sain takuuseen uudet kuvat ja vedin nyt reilusti taas tummempaan päin ja kuvat olivat juurikin sellaisia kun näytöllänikin ja laatu muutenkin hyvää. Tilaan mielelläni kyllä jatkossakin ko. paikasta ja parempaan suuntaanhan tämäkin muutos meni kuvien sävyissä :)

6. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Eli Fotonetissä ollaan niin kädettömiä amatöörejä, ettei ymmärretä itse selvittää asiaa, puhumattakaan laitteiden kalibroinnista.