Olen nyt skannaillut kotona canoscan 8000:lla, jolla on menny 35 milliset ja pikku virittelyllä kuus kertaa kutosetkin. Eniten ottaa päähän, että toi ottaa aina piirun verran negojen reunoista pois, mikä hämää varsinkin 6X6 skannattaessa. Oon aatellut hankkia nyt uuden myllyn, ja kyselenki teiltä, olisiko suosituksia eritoten keskikoon filkan skannaamista silmällä pitäen? Tipe varmaan ainaskin on jollakin vehkeellä noita isompia filmejä skannaillut, olisi kiva kuulla vähän teidän mieltymyksiä... - jaska
Digikamera.netissä on pitkät jorinat tästä, joten suosittelen lukemaan sieltä monen muunkin kirjoittajan tekstejä. Mutta tähänkin voisi hivenen turinoida. Jos ei ole väliä sillä, maksaako skanneri 195 € vai 430€ niin ehkäpä suosittelisin tuota Epsonin 4990:stä. 1 missä kannattaa käydä hivenen pyörimässä on photo-i - digital photography - digital photography and video at photo-i , siis jos tuo 'toinen kotimainen' taipuu (siis englanti). Sivuilla on verrattu monia skannereita vastakkain ja eri formaattien skannauksia. 1 siteeraus: Itselleni riitti tuo 4180 Epson ja se ei ollut hinnakiroissa, kun sen tilasin. Suhteellisen hyvä jälki, riittävä webbikuviin ja jopa IFI:n isoimpiikin tulosteisiin. Itse siis skannaan 67:aa, en oikeastaan ollenkaan 135:sta.... tai no sain yhden rullan tuohon ME:hen 800:sta Fujia, joten kaippa ne ois skannattava jossain vaiheessa...
Vielä lisäten, että: Digicamera.net - Valokuvausfoorumi • katso viestiketjua - Epson 4180 testailua Jonkinlaista pientä testiä. Tuosta kuva-laadusta on kyllä pienen käytön opettelun jälkeen kuva-taso noussut rajusti. Pari kuvaa, jotka on skannattu Epson Perfection 4180 Photo skannerilla: View of summer Tree Portrait of an Poodle Nää ei varsinaisesti kerro paljon mitään, mutta tuossa käsittelin eräitä kuvia ja 50cm koossa aivan erinomaista tulostusjälkeä. Jälkitöitä vaatii pirusti, kun ei ole 100-kalibroitu tää skanneri. Pitää vielä ostaa joskus targetti, jolla voi ajaa ns. valmiimpaa matskua ulos suoraan skannista. Nyt joutuu viilaamaan aivan liikaa vielä.