Vs: Päivi Kompataan. Kuvaajasta varmasi hienoa, kun kaikki menee kuin oppikirjassa. Vähän sama kuin se soitonopiskelija, joka viikkojen nysväämisen jälkeen saa piisin menemään nuorillleen kuin on kirjoitettu. Niitähän maailmaan mahtuu. Lisäys: eväät ottaa se askel tuntemattomaan pimeään on, rohkeutta.
Vs: Päivi Oisko kuvattu kahdella flässillä toinen oikealla ylempänä softboxin läpi ja toinen kamerassa kiinni pikku litkautuksena tasottamassa? Ite tykkään tälläsestä peruskuvasta jossa ei ole mitään kikkailuja. Mallin ilmeet ja eleet tekee sen kuvan eikä kuvaajan kikkailut.
Vs: Päivi Luulen että otettu d 700:lla ihan ilman salamaa jollain iso 3200-4000 ? Nyrkin heijastus on vähemmistöä. Hyvä konstailematon pose. kello 23.00:ssa on kyllä jotain softboxin näköistä heijastumaa mutta kuva on mielestäni kohinainen vai onko? t KiMo
Vs: Päivi Nyt olen kanssasi täysin päinvastaista mieltä. Tuttu ja turvallinen, varmat peukut jne. tappaa uskalluksen. Et kai säkään näitä softpoksi, amerikkalainen koulukuvavalaisuja muuten tekis. Ei näistä voi tykätä tai ihailla osaamista. Kaikki ton osaa.
Vs: Päivi Jukkiksella on rima eri korkeudella kuin muilla. Oma mielipiteeni tästä kuvasta on positiivinen. Kontaktia on, silmissä pilkettä on, aitoa hymyä on, valot hyvin aseteltu on. Nyrkin kuvajaisen alhaalta olisin kyllä itse leikannut pois. Ainahan sitä voisi kuvitella itse tekevänsä sillaisen ja tällaisen version mutta vain ne tehdyt kuvat arvostellaan.
Vs: Päivi Minä olen tästä kanssasi eri mieltä Omasta mielestäni tämä on ainakin jonkin verran kaukana koulukuvasta, ei niissä yleensä näin jyrkkää valoa ole. Värit tässä on selaimessa oudot, explorerissa ihan punaiset, asensin firefoxin, ovat vähän paremmat, mutta joku tässä ei silti täsmää. Ja sitten harmittaa tuo nyrkissä oleva oikea käsi. Pitäisi olla sormet auki. T Jukka
Vs: Päivi Taas menee puurot ja vellit sekaasin tässäkin ketjussa. Mitä kuvaaja osaa ja mihin pystyy ja mitä kannattaa tehdä on ihan eri asia kun se millä tämä on kuvattu ja miltä tämä kuva näyttää.
Vs: Päivi Onko Juke K tuiterissa? Tuo kommentti ei nyt sopinut tähän ollenkaan. Kuvaajan osaamisesta tai kalustosta ei ole mainittu halaistua sanaa. Päinvastoin. Tuolla lahjakkuudella ja antaumuksella voisi amerikkalaisen kuolukuvan genreä laventaakin. Jurppiiko Jukkis 71;n Laica investointi? Makukäsitysten peitsenkolistelu-äijäilyä tämä enempi on. Teknisesti ton vetää vaikka XA:lla. Vaan tulisipa se naishenkilö (PII!!!!!) omakuvineen, niin jannuilla olisi touhutippa lahkeessa.
Vs: Päivi [quote author=juhaa link=topic=74276.msg540691#msg540691 Vaan tulisipa se naishenkilö (PII!!!!!) omakuvineen, niin jannuilla olisi touhutippa lahkeessa. [/quote] + 111
Vs: Päivi Laica on varmaan hyvin henkilökohtainen tavoite ja laadukas sellainen,mutta ei sillä ihmeitä tehdä.Edelleenkin filminkantoväline kuten muutkin rungot.Tuskin kukaan Jukkikselle on kateellinen hänen laicastaan.Mikäli kateelliseksi alkaisi menisi aika olemalla kateellinen.Varmaan joku on mun palkille kateellinen ja minä olen kateellinen jollekin jostakin. Hienoa että mies pistää kuvaa tulemaan. edit tämä kuva ei ole leicaa nähnytkään.
Vs: Päivi En muuten ole kateellinen Jukkiksen Leicasta. Taisin häntä kannustaakkin siihen joskus. Leica asia ei ole ollut tässä ketjussa lainkaan esillä ennen kun otit juhaa tuon esille. Toisaalla se oli ja siellä kuva ei ollut yhtään niin hyvä kuin Leicalla tai Jukkikselta voisi olettaa. Se että sen sanoin siellä aika suoraan taisi ottaa montaa ihmistä hietaan ja juuri kait sen takia sotketaan kaikki yhdeksi puuroksi eikä osata pysyä asioineen omilla keskustelu alueilla vaan nähdään kaikki yhtenäisenä möykkynä. Kyllä Juhaa nämä sinun edelliset komenttisi ovat selkeää opastamista ja neuvomista.
Vs: Päivi Mielipiteen lainauksistasi erotin, opastamista ja mitä pitäis tehdä -ohjetta en. Sori. Esiselvitys: Muokkasin kirjoitustani seuraavilta osilta: Typot, viittaus aiempaan keskusteluun, joka mielestäni oli provosoiva ja tunsin syvää katumusta sellaista lainatakseni. Pahoitteluni, jos tällä olen sotkenut erinomaista keskustelua ja mielipiteen vaihtoa.
Vs: Päivi No eipä tosta ole mitään oikeaa kertomista. Se oli joskus toi ja ihan täyttä huumoria. Skannailu on ok kun siitä itsestään ei tule taidemuoto. Mielestäni skannaus nettiin on ok ja oikeat vedostukset näyttelyihin eikä mitään skannailuja. Taisi tuo skannaus juttu aikoinaan olla ikään kuin naula lauta-aidassa. Vaikka aita on puhdistettu nauloista siinä se naulan kolo on vieläkin. Pitää varmaan kitata kolo umpeen ja maalata se aita.