Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Perspektiivi on se kohteen geometrinen projektio, joka "näkyy" jostain pisteestä. Linjojen suoristus muuttaa perspektiiviä. Perspektiiviä voi muuttaa siltä osin. (On oletettavaa, että esim. arkkitehtuuria kuvaavilla on tapana selittää, että tekevänsä muutokset kuvaan tai kuvaustavat, jotka eivät vastaa ihmisen kokemaa (mikä se sitten onkaan kulloinkin) eivät "muuta" kuvassa mitään, ainakaan sen objektiivisuutta, vaikka muutokset niin oikeasti tekisivät. Tämä on joko niinsanottua fakki-tekopyhyyttä tai tietämättömyyttä, joista jälkimmäistä ei tässä suhteessa liene itse arkkitehdeillä, joille erilaiset projektiot ovat tutumpia.)
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Perspektiivi muuttuu kun vaikkapa takalautaa siirretään, mutta kuinka se voisi muuttua valotuksen jälkeen? edit. Tai siis ... tarkoitettiin että kuvan venyttäminen jälkeenpäin (kaatuvien linjojen suoristus) tosiaan tekeekin ihan vastaavan muutoksen kuvaan... ehkäpä näillä tempuilla onkin enemmän yhteistä kuin olen olettanut.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Kyselin läheisestä, nimeltämainitsemattomasta valokuvausliikkeestä diafilmien kehityksestä C-41 -prosessissa. Sanoivat, että ovat sitä aikoinaan tehneet, mutta sekoittaa laitteiden balanssit tjms. eivätkä enää suostu tekemään.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Ei ole, eikä voi. Linjojen suoristus kun ei "näy" "jostain pisteestä". Sen pisteen kautta projisoidaan kuva jollekin tasolle, ja sen kallistaminen yms. on taas sitten toinen juttu, ja toinen projektio.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Aina voi sanoa näin, jos ei uskalla tai on lukenu vaikka netistä huhuja Mä kyselin Toijalassa pari vuotta sitten kesällä ja sanoivat että "heh, onhan noita joskus vahingossa mennyt diafilmejä negakoneeseen, jotta miksei". Tunnissa crossatut kuvat ja olikohan ihan normaalihintakin... Eikä se kyllä mitään isompia ongelmia aiheuta.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Niin ja Kodakilla on myös aiheesta se labroille suunnattu dokumentti, jossa kerrotaan että niin voi tehdä eikä mikään mene sekaisin. Se saattaisi löytyä Kodakin webbisivuilta.