Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Molemmat J.W:n kuvat on kyllä komeita ja alemman voimakkaat sävyt ovat varsin kauniit.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Jukkiksen kanssa Porvoossa 6.3. Tällaisen negan sain 8x10 Fuji Slide Duplicating Filmillä @ 6 ISO ja C-41 kehitteessä 2-4min. Vaikuttaisi että rakeisuus on kasvanut E-6 kehitykseen verrattuna. Täytyy jatkaa harjoittelua.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Ei, ei. Mulla on edelleen mun vanha Scanmate 5000 rumpuskanneri. Jukkiksen mukaan se skannaa täydellä resolla selkeästi nopeammin kuin Flex... en osaa sanoa. Pystyykö Flextightilla skannaan 8x10 kokoa? Minä olen erittäin avuton photoshopissa - jos jollain on halua kääntää kuva oikean muotoon ja laittaa filmihuntu mustaksi, niin kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) on aika lähellä oikeaa tuo JW:n käännös... T Jukka
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Kiitos, ohjeistuksen saan varmaan Balderilla jos tavataan Kuva toimisi vaakana [ja rajattuna] paremmin, mutta kun tarvii olla pystykuva.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Ai jaa, no sitten laitetaan perspektiivi ja varjon sävyt kohdalleen
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Perspektiiviä ei voi enää kuvanoton jälkeen muuttaa. Linjat voi kyllä suoristaa. Suoristaisin tuossa viimeisessä kuvassa. Tuollainen pikkulänä häiritsee ainakin minua. kapa
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Nuo talot vaan on sellaisia että pitäisi vatupassilla kokeilla mikä niistä on suorassa. Mutta toki sellaisesta kohteesta pitäisi selvitä niin että asian näkee selkeämmin eikä turhaan nouse kysymystä mistä on kyse. Kuvan keskellä lautojen linjat menevät portaiksi.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Turhaan niuhotin. Nyt katsoin "oikealta" näytöltä. kapa
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Käytetään ketjua kaikkeen krossauskeskusteluun, kun aloittaja antoi siihen aikoinaan luvan. Hommasin Lomon, ja nyt on pakko päästä krossaamaan. Ajattelin hommata diafilmiä, ja kehityttää sen C-41 -prosessissa. Miten krossaus onnistuu nykypäivän valokuvausliikkeissä? Suostuvatko he sitä tekemään? Entä vaatiiko väärä prosessi esim. eri kehitysaikoja väärälle filmille? Entä mikä on diafilmien saatavuus nykyisin? Ja sitten vielä... Voiko paperikuvat teettää normaalisti, jos diafilmin kehityttää C-41 -prosessissa?
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Kuvaa on sekä kierretty että talojen seiniä suoristettu, pidin suuntaa antavana vasenta valkoista reunaa kun oikealla menevät vähän sikin sokin.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Huomannut monesti, että vaikka kuinka kameran laittaa vaateriin, varmistaa että filmikin on kasetissa varmasti 'pohjalla' eikä vähän vinossa jne. niin silti tulos voi vaikuttaa ihmeenkin vinolta. Vanhat rakennukset eivät ilmeisesti ole kovin suoria, rantalinjat eivät läheskään aina kulje suoraan horisontin mukaan jne. Kuitenkin monet kuvia netissä arvostelevat mittailevat näitä horisonttien kulmia sitten tuollaisista asioista. Varman suoruuden indikaattorina kuvassa taitaa toimia vain rantakohteiden heijastumat vedessä. Jos kuvassa on vettä...
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Joo, näin tässä on päässyt käymään. Tarkistan aina takalaudan libellistä, että takalauta on tarkalleen pystysuora. Näin tässäkin tapauksessa. Vanhankaupungin talot ovat joskus hieman vinksallaan ja ehkä tässä on enemmän siitä kysymys. Kaatuilevat talot osuvat silmään ja PS perspektiivin korjauksella tämän saa suoristettua. Mitä E-6 filmin kehittämiseen C-41 kemioilla tulee, niin yllättävän vähän värit muuttuvat. Tämä filmi on keinovalofilmiä, jonka vanhenemispäivämäärä on 1999-02!
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) vaikka värit on jotenkin "sielläpäin" on kehityksen tasaisuus kyllä aika lailla poskellaan
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) vaikka värit on jotenkin "sielläpäin" on kehityksen tasaisuus kyllä aika lailla poskellaan [/quote] Totanoin... kehitys on ollut tasainen, mutta kuva skannattu huonosti. Mulla oli ohut skannausöljy loppu ja käytin paksua öljyä samalla tavalla kuin ohutta olen käyttänuyt, josta seurauksena että aika iso alue kuvan alareunassa oli osittain ilman öljyä. Otan Balderiin uudelleen skannatun niin voit nähdä.
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) L and Scapen työskentelyä katsoneena, ei ole kehitys poskellaan eikä mikään mukaan. Kamera on 100% vaaterissa, niin vaaterissa kuin se voi olla. TJukka
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) Mistä kohtaa kuvaa kehityksen tasaisuus tuli mieleen? Entä mistä johtuu keskialueen linjojen porrasmaisuus?
Vs: Cross-processing, xpro (diafilmi C-41-kehitteillä) E6-filmejä voi kehittää C41-koneissa. Useimmat ilmeisesti suostuvat. Mitään syytä olla suostumatta ei ole, mutta kaikki eivät sitä tiedä ja varman päälle pelatakseen saattavat kieltäytyä. Diafilmejä saa Fujilta aika montaa sorttia.