Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Copparminen pystytys

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana valtsu, 21 Elokuu 2006.

Ajattelin vihdoin laittaa tuumasta toimeen ja rakentaa itselle Capparmine-gallerian. Ongelma vaan on, etten oikein tiedä mistä aloittaa. Harjoittelua varten on olemassa jo sivusto, jolla sen pitäisi vissiin toimimaan, eli mysql ja php toimii, jatkossa olis ehkä lisäpalvelulle käyttöä, siis webbihotellille tms. Löytyiskö jostain step by step ohjeita noviisille? Jonkun verran olen kotisivuja tehnyt ja rakentanut yksinkertaisia tietokantasovelluksiakin, mutta aika kädetön olen tällä alueella kuitenkin.

1. kb

kb

2 235
    0
    0
    Hanki tässä kuussa Futuronilta palvelu, saat niiden "professional"-palvelun puoleen hintaan (giga tilaa neljä kymppiä vuodessa yms). Niillä on semmonen (heille maksullinen) palvelu käytössä, millä tuetut webbisovellukset saa konffattua (ja sittemmin päivitettyä) nopeasti. Valitset listasta copperminen, määräät että minne asennetaan (hakemistopolku), ja pääkäyttäjän tunnuksen ja salasanan, niin asentuu heti. Muistaakseni myöhemmin pitää käydä määräämässä kuvahakemistolle kirjoitusoikeudet kaikille, en nyt tähän typota tarkkoja ohjeita kun laiskottaa, enkä muista ulkoa hakemistojen nimiä jne.

bjorklid.net pyörii Futuronilla.

Jos haluaa Copperminen asennela itse, niin se ei muistaakseni ollut kovin kummoinen homma, ja Copperminen dokkareista löytyy ohjeet (Unixin perusteet pitäisi luultavasti osata -yleensähän nuo *nix-ympäristöissä sitten pyörivät.

2. Kiitti vinkistä. Täytyy koittaa tutustua.

3. olikin näköjään todella helppoa.

4. MJK

MJK

1 436
    0
    0

Juuh, ei näköjään mennyt kuin viikko ;)

5. :---D

6. :D Joo, ei mennyt näköjään kun viikko, että löytyi hetki aikaa. Kysykää vaan multa jos on koodauksen kanssa ongelmia ;)