Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 15 Joulukuu 2014.

  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Tuota on saanut jo pidempään tuohon hintaan. Cyberphotolta 547e ja on varastossa.
     
  2. Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Ok. Enpä ollut huomannut. No, joka tapauksessa. Ilmeisen hyvä pieni kone jo paljon siedettävämpään hintaan.
     
  3. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    En pitäisi tuota kovin houkuttelevana laitteena edes vajaan 600€ hinnalla, ei ole ihan niitä parhaita luokassaan.
     
  4. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Perustuu mihin? Tässä lainaus Sulannon kokeilusta, kuvanlaadun osalta: "Sokerit pohjalla, eli kuvan laatu. Se on sanalla sanottuna fantastinen. Alhaisilla herkkyyksillä kuva aivan mielettömän terävä ja sen lisäksi sävykäs. Pakko on Fuji-kuvaajankin myöntää, että X100S jää terävyydessä niukasti toiseksi. Raakakuvissa on erinomainen työvara. Herkkyyden nosto arvoon ISO 6400 toimii ainakin minulle vielä tosi hyvin. Alttius moirélle on ainoa huono puoli, mutta ei sekään loppujen lopuksi niin paha juttu ole. En minä moirèa ongelmaksi asti nähnyt kovin monessa kuvassa."
     
  5. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    28mm kinovastaava laajin pää ei ainakaan minulle riitä, ja tuota asiaa kun ei voi muuttaa, niin ei käy.
    Nykyään 24mm kinovastaavuus on jo ihan tavallinen ja parhaimmissa jopa se alle, mm Panan LX100 on minusta hyvä kompromissi 24mm laajiksen ja 75mm telepään kera.
     
  6. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Minusta 28 mm laajakulmaa laajemman käyttö vaatii erityistaitoja, itse koen sen aivan liian laajaksi. 75 mm taas on juuri karvan verran liian lyhyt teleksi, jota tarvitsen.
    Noita 35 mm kinovastaavia on jo sonylla ja fujilla, hienoa, että nikon päätyi 28 mm, kuten myös fuji. Itselleni tuo 28 mm on hyvä polttoväli, 35 mm tuntuu jotenkin mielestäni välimallilta. mieluummin sitten 50 mm.
    Ja kuvanlaatuhan tuossa nikonissa on erinomainen.
     
  7. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Useimmiten 28mm kinovastaava on jo sen verran laajakulmainen, että pitkässä juoksussa kuvautumisvirheet alkavat riipoa. Muuten se on melko ideaali, koska siää voi kuvata sisätiloissakin. Hankin itse taannoin Fujinonin 16-50 OISin (laajakulmaisempi kuin 28) ja eka reissu 600 kuvaa, joista joka toinen oli oikaistava, kun ei niitä viukuroita viitsi katsella. Siihen summittaiseen oikomiseen ei mennyt kuin kaksi päivää, eikä niitä kunnolla saa oikaistua näillä ohjelmilla - edes dxo viewpointilla.
     
  8. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    No joo, onhan tuo 28mm hyvä kompromissi kiinteäksi polttoväliksi, mutta 24-75mm zoomi on kyllä aika hurjasti monipuolisempi, minun on vaikea kuvitella pärjääväni yhdellä kiinteällä polttovälillä, mutta jos joku pitäisi valita, niin ehdottomasti 28mm 35mm sijaan.
     
  9. Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Uusin noteeraus 399$

    HUOH.

    No, jotain uutta on tilalle tulossa. Kenties kunnollinen EVF tms. + seuraavan sukupolven kenno.

    Eihän se nyt Canonille ja/tai Nikonille käy, että Panasonic menee noissa segmenteissä edelle... ;)
     
  10. Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Ei varmaan kukaan halua olla esteenä, jos nuo väkertävät jotain mikä pärjää LX100:lle ;-)
     
  11. Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Hah, Ricoh tulee kumminkin jollain mallilla, jossa taas on jotain kivaa meidän pään menoksi.
    Canikon ovat liian hitaita...
     
  12. Vs: Coolpix A nyt menee jo houkutuksen puolelle

    Nyt on pakko kehua!!! (Huomatkaa merkkifanaattisesti asennoitunut mielipide)
    Viime kesänä tuli pattitilanne hankkia halpa pokkari, koska lokakuussa tapahtuva Itävallan matka teki tuloaan ja olin valmiina hakemaan rahalasta silloisen tarjouspokkarin mallia Olympus XZ-2(ehkä). Vastaus oli että ne tuli ja meni... Pattitilanne jatkui ja ilmoitin myyjälle tarkkailevani käytettyjen hyllyä, josko sieltä joku esim Canonin G-malli sattuisi käteen jäämään. Keväällä tuonne oli ilmestynyt musta Coolpix A, hintalappuna 700e. Se oli kallis ja olin unohtanut koko laitteen, kunnes sen hinta tippui ja tippui, ja eräänä päivänä lapussa luki 299e. Kävelin sinne ja ostin sen siltä seisomalta. Takuu oli juuri loppunut eli juuri ja juuri vuoden vanha, kuvattu abt 1400 kuvaa ja kunto mint. Ajattelin ensin että onpas porvarivehje, ja olkoon, mutta himo vei voiton. Tuolla kuvasin tuon reissun ja kuvanlaatu löi oikeasti ällikällä. Pirun hyvä kamera, peittoaa D90n mennen tullen (ihan itkettää), enkä kadu sen ostoa mitenkään. En ole kokeillut esim Ricohin GRää tai Fujeja mutta kyllä tuo on hintasa väärti, vaikkakin siinä on muutama puute, joita siinä ei saisi olla (etenkään siinä hintaluokassa)... Ja tuo 28mm on oli pirun hyvä polttoväli (etenkin kun se ei edes pahasti vääristele) oli sitten kyseessä pikkukaupungin kujat tai alppimaisema. Ainoa vika kamerassa on, se on pieni ja siinä ei ole peiliä, saati etsintä, etenkin näin peilikameraan mieltyneelle ihmiselle :)