Hei, En tosiaan tiedä mitä tehdä, Ostin hopeisen Contax T3:n Japanista Ebayn kautta. Tämä yksilö näyttää päällepäin olevan erinomaisessa kunnossa. Mukana tuli laatupatteri, jonka oletin olevan täynnä. Yhden illan ulkona kuvattuani(-10c), patterin indikaattoori vilkkutti tyhjää. Seuraavana aamuna kun laitoin kameran päälle, jäi linssi ulkona asentoon eikä suostunut enää menenmään kiinni, joten patteri tosiaan oli tyhjä. Aloin etsiä syytä mistä tämä johtuu, Googlella löytyi Contax T3:n virtapiiriin liittyvää ongelmaa, joka tyhjentää patterin joissain yksilöissä nopeasti. Tideän, että T2:ssa on ollut ongelmaa, missä patterin indikaattori ei ole näyttänyt jäljellä olevaa virtaa, mutta tämä ei ole vaikuttanut itse virran saantiin/kuvaamiseen. Myös T3:n manuaalissa todetaan yhdellä patterilla kameran ottavan 12 x 24-ruudun rullia normaalissa huoneen lämmössä kun 50% ajasta kuvataan salamalla. Kävin ostamassa uusia laadukkaita CR2 lithium pattereita ja olin toista päivää kylmällä säällä kuvaamassa -10c - -15c. Pidin kameraa takin ulkotaskussa, jossa se ei ollut lämpimimmässä taskussa ja oli hieman alttiina kylmälle. Sain otettua 4 kuvaa ennen kuin patteri loppui. Yön jälkeen huoneenlämmössä patteri oli taas täynnä. Olen hämmentynyt, nyt en todellakaan tiedä onko ongelma minun T3:ssa vai talven kylmyydessä. Pitäisikö minun lähettää kamera takaisin Japaniin vai onko tämä normaali käytöstä Contax T3:lle? Voisitteko kertoa toimiiiko Contax T3/CR2 patterit talvella? Voika T3:lla/CR2 pattereilla ottaa "normaalisti" kuvia niin, että pidän sitä kädessä suht pitkiäkin aikoja sommitellessa, odottaessa kuvaa yms. vai pitääkö kameraa laittaa sisätaskuun lämpiämään aina välillä? Voisiko Contax T3:sta talvella käyttäneet jakaa kokemusiaan, kiitos.
Vs: Contax T3 patterin nopea loppuminen & kuvaaminen talvella Eikö tosiaan kenelläkään ole minkäänlaisia kokemuksia Contax T3:n patterin kestosta?
Vs: Contax T3 patterin nopea loppuminen & kuvaaminen talvella Mulla on ko. kamera ja ei ole ollut ongelmia näillä(-kään) pakkasilla. Tosin en ole kuvannut mitenkään kovin aktiivisesti, vaan olen ottanut tyyliin pari kolme neljä kuvaa ja kamera takas takin taskuun. Kyllä kai mikä tahansa paristo näillä kiukku-pakkasilla alkaa kettuilemaan.