moro! Onko laukkulaisista kellää kokemusta contaxin g1 tai g2 kamerasta. On ruvennut kovasti kiinnostamaan kyseinen peli kun tullu kuvattua jonku verta taas kinarille. Onko af mimmone noissa? ja kiinnostaa myös etsin ja sen toiminta muutenkin?
Vs: Contax g1/g2 Kaveri aikoinaan osti G1:n ja hiplasin sitä vartin. Ihan söpö. Käsitarkennus rungosta ilmeisesti sähköisellä ohjauksella eikä mittaetsintä, eli tarkennetaan vain sen af-avun avulla -eli yhtä hyvin voi antaa af:n hoitaa. En tykännyt yhtään moisesta. Jos olisi ollut mittaetsin ja hyvätuntumainen tarkennus niin jippii.
Vs: Contax g1/g2 Hommaa ihmeessä, varsinkin G1:set on hullun halpoja.. ja ne lasit! Se 45mm planar on hehkutettu parhaaksi kinari lasiksi mitä on koskaan tehty... jonkun testin just näin jossa se peittos zeissin tän hetkisen 50/2 planarinkin. Itel on nyt tommonen g1 lainassa, ja se käyttö on kyl ilo. Af hämää välillä, mutta se on sen kameran ominaisuus, koska se af on myös todella nopea tilanteissa. Toinen boonus siinä on lähitarkennus, suurin osa laseista tarkentaa 0.5m. Pisin lasi ei tainnut tohon pystyä. Mutta esim. leicoilla ja muilla ei 0.5m pääse ilman lisälaitteita. Ja se rungon ja laadun tuntu! Magnesiumia! Kyl toi hintalaadultaan on tällähetkellä aika voittamaton kamera. Täs siis mun tämmönen, objektiivinen näkemys...
Vs: Contax g1/g2 kittii C pitäsköhän sitte tehdä radikaalit ja pistää digiä myyntiin ku niin kuumottaa toi oikeesti haha ai sul on se lainassa? helmi! ootko kuvia skannaillu vielä? jos oot ni pistä toki näytille ihan vaan tunnelman nostattajaisiksi joo tuolta ebaysta kattelin et rungot on 180 taalan luokkaa :O ja siihen se normi linssi ni se ois siinä ja eiku pariisiin heilumaan huutonetissä olis se g2+28mm myynnissä mutta lähtöhinta 500€ ja 28mm ei oikee o se just oikee polttoväli tähä hätään
Vs: Contax g1/g2 ● Minulla oli aikoinaan musta G2 + 45mm. Kamera on erittäin hyvä kädessä, linssi on loistava, mutta etsin on järkyttävän pieni.
Vs: Contax g1/g2 Kuten edellä jo todettiin niin erityisen hienoja laitteita. Eritoten G2 sekä kaikki objektiivit. Taitavat ammentaa Contarexin (vaikka olikin SLR) superobjektiivien suunnittelun hedelmistä. T. K.
Vs: Contax g1/g2 Mun skanneilla ei paljoa tunnelmia nosteta Vaikka kuvasin just orthoa sillä kun halusin fiilistellä sitä planaria... mutta joo, pitää odotella että koulu saa uusittua skannerinsa jonka alkaa leviämään käsiin. G1 ja G2 runkovalinta on se mitä kandee pohtia, G2 on parempi tarkennukseltaa, en ole sitä koskaan kokeillut. G2 on myös hitusen kookkaampi. G1:sen tarkennuksesta oli valitusta aikanaan, en ole siitä ite niin valittamista kyllä vielä löytänyt. Mut mä olenkin täysmanuaali jäbä ja af on vaan uskomatonta rantalomailua G1 ois oma valinta vaan piheyden takia, noita runkojan näkyy saksan ebäys välillä alta 100e. Mut ehkä halvin on ostaa suoraan jonkun kivan lasin kanssa. Sit se 21mm biogoni on semmonen joka käy vaan G2 runkoon tai uuempii G1 runkohin, muistaakseni niissä on semmonen vihreä tarra filmipesässä. Etsin tosiaan on aika pieni tolla 45mm lasilla.. mutta ei mun mielestä mitenkään häiritsevän pieni. Kandee tietty vertailla perus mittaetsimiinkin, että mikä sopii omaa käyttöön.
Vs: Contax g1/g2 okeij! kiitos näistä. täytynee vielä pohtia. Ite oon taas niin rantaloma äijä et af on iha jees tosin kuhan toimii pitää tsekata se saksan ebay
Vs: Contax g1/g2 ei o kyl pahan hintane kitti http://cgi.ebay.de/Contax-G1-1-2-8-45-mm-T-Planar-/230589274827?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35b0311acb
Vs: Contax g1/g2 Tuosta: http://cgi.ebay.de/Contax-G1-1-2-8-45-mm-T-Planar-/230589274827?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35b0311acb T: Tomi
Vs: Contax g1/g2 Hienoja kameroita. Mulla oli aikanaan koko setti pl. zuumi ja onhan ne joskus käyneet mielessä. Mun hitaassa kuvauksessa ei ollut ongelmia G1:n tarkennuksen suhteen, paitsi että yleensä en vaan pidä automaattitarkennuksesta. Sen sijaan pidin zuumavasta etsimestä, jota yleensä näissä haukutaan. Ehkä G-sarjan lasien "värisävy" oli hieman kylmempi=neutraalimpi? kuin Contaxin peilikameroiden. Mutta tarkkuudesta ei todellakaan ollut pulaa. Kaiken kaikkiaan hienosti suunniteltu systeemi ja jopa "kritiikkiä" saaneet ominaisuudet oli taatusti tarkkaan harkittuja. Ja todella mietitty kokonaisuus vastavalosuojineen, erillisine linssinsuojuksineen ja niin edelleen. Valitettavan hieno osoitus siitä, mitä menetettiin, kun Kyocera pisti pillit pussiin. Tuo linkitetty myytävä yksilö on sitten sellainen, johon ei mene 35 millinen eikä 21 millinen eli ei vihreää tarraa. Ja mikähän tuota laskuria vaivaa... Tuo vihreä mönjä bajonetissa on muuten outo juttu. Sitä tuntuu löytyvän usein G-sarjan käytetyistä. Lienee jotain voiteluhöyryjä, jotka muuttuu vihreeksi. Pyyhkimällä lähtee.
Vs: Contax g1/g2 Vaikuttas kovasti että messinki tunkis happettuessaan kromauksen / nikkelin läpi. Joskus törmänny vastaavaan muissa jutuissa. Jos siis bajo on messinkiä, (tai muuta punametallia) kuten usein on. Tai sit jotain voitelujuttuja, joista kto sanoikin... mut mietin ekana noit yhteensovivuusjuttuja pinnoitteiden kanssa.
Vs: Contax g1/g2 Diffuusio tapahtuisi kai atomitasolla, messingistä sitten sinkki- tai kupariatomeja, ei kokonaisia alkeiskoppeja? T. Kerkko.
Vs: Contax g1/g2 Tiä sit nii... toi vaikuttaakin kovasti kuvan perusteella jotenkin 'vaahdolta'. Mut en tiedä mitään kemiasta, olen ns. käytännön alkemisti ja ton näköstä on tullu vastaan joskus.