Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Valokuvien pohjustusta pk-seudulla?

Discussion in 'Yleistä keskustelua' started by J.Vuokko, Jul 18, 2007.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8,192
    63
    48
    Onko kellään tietoa kehystämöistä/fotoliikkeistä, jotka pohjustavat valokuvia?

Ajatus olisi pohjustaa mv-vedoksia siten, että pohjustuskartonki on itse kuvaa suurempi ja toimii samalla "köyhän miehen kehyksenä".

Yksi vaihtoehto voisi olla myös sopivan pohjustusmateriaalin osto valmiina paloina ja kuvien liimaaminen itse, mutta en ole kovin luottavainen tulokseen.

2. MJK

MJK

1,436
    0
    0
    Vs: Valokuvien pohjustusta pk-seudulla?

Kelpaisiko Seven Art ?

3. RB

RB Well-Known Member

9,429
    1,277
    113

On muuten taas semmoset kelit tänä kesänä, että kosteusvaihteluiden takia pohjustamattomat kuvat pakkaa mennä ihmekupruille kehysten sisällä :-\  olis tossa muutama kuva jotka täytyis pohjustaa...onni on oma prässi 8)

4. J.Vuokko

8,192
    63
    48

Kiitos, kysäisempä tuolta :)

5. J.Vuokko

8,192
    63
    48

Ikävä kyllä sevenart ei pohjusta kuin liima-kapa -levylle, jolloin kuvaan ei saa jäämään valkoisia reunoja.
    Tai pohjustavat myös kapalle ja muulle materiaalille, mutta käytettävä liima aiheuttaa kuulemma kuvan pintaan "appelsiininkuori"-efektin.

Toistaiseksi ainoa vaihtoehto, jonka olen löytänyt on Myyrmannissa sijaitseva Taidekiila, joka laittaa taustapahville kuvat liimakalvolla kiinni.

6. Vs: Valokuvien pohjustusta pk-seudulla?

Puite

7. J.Vuokko

8,192
    63
    48

Myöskään puite ei suostunut pohjustamaan siten, että kuvan ympärille jäisi valkoista tilaa..

Joten valitsin tuon Taidekiilan