Vs: Citroën Niissä on sellainen kiva jousituskin - ne nousee kun valmistautuu lähtöön ja loivasti montukkaalla tiellä kyydissä oleminen mukavaa - se on tasaista kyytiä. Meillä oli noita muutama (perheessä) kun olin mukula. Mutsi kutsui niitä lahnoiksi (ehkä se on yleinenkin nimitys - en ole varma ?) - E
Vs: Citroën Näyttää olevan aika timmi yksilö, entisöity ? Mulla oli sen seuraaja CX limousine, aina rikki. Näihin kumpaankin sitikkaan kyllä pätee harrastajien lausuma: Citikka on piirretty viinihumalassa, jousitus nousuhumalassa ja sähköt laskuhumalassa , paremminkin kauheassa krapulassa. Muunmuassa kaikki sähköt, releet ja muut suoraan akun alla, siis suomesa akkuhappostateessa. Hyvä tuli, hehe...
Vs: Citroën Näyttäisi olevan Amsterdamista. Siellä rakennukset ovat vinksin vonksin. Onnea vaan perspektiivinkorjaukseen kun suoraa linjaa ei löydy!
Vs: Citroën Muistan kun faija kehui ranskalaisten ajomukavuutta (sitikka ja rellu) mutta kestävyydestä ei sitten ihan niin paljon kehuja tullut, sen tarkemmin yksityiskohtiin tässä nyt menemättä. Samaa mieltä olen -itse- ranskalaisista naisista - kivan näköisiä, sensuelleja, pehmeitä ohjastaa mutta hajoavat ja ovat aika hauraita hiukankin kovemmassa rynkytyksessä. T Erska edit : typoi.
Vs: Citroën Otettu jostain yläkerrasta jalkakäytävältä ja optiikka lisää kaatuisuusilluusiota - ei mitään välii sillä - relatkaa jo ! Edit : Tosin onhan tuolla asiat aika vinksin&vonksin - monetkin ... mm. just töllit ...
Vs: Citroën Kuva otettu jalkakäytävältä. Ne rakennukset kyllä kaatuvat (tai ainakin melkein) joka suuntaan ja oikealla oleva sivuseinä on sekin ulospäin vino. Mutta ovathan ne pysyneet pystyssä jo monta sataa vuotta.
Vs: Citroën Amsterdam - viikko siellä on aina maksimi - sen jälkeen se alkaa suorastaan oksettamaan. Kuten hollantilaiset naisetkin ... - Erska
Vs: Citroën Jumalaisen kaunis auto joka nyt jää vähän varjoon puun varjoon. Sitikasta tuntuu olevan paljon muistoja. Itsekin ajelin rättärillä heti kortin saatuani ja perhepiirissä oli muutenkin noita ranskattaria. Rättäri oli pienistä vajavaisuuksistaan huolimatta aika kestävä auto. Ja kyllä yhdellä tutulla on ollut sama CX jo 10-13 vuotta jatkuvassa ajossa. Suhteellista...
Vs: Citroën Rakennus kuvastaa hyvin paikallisten tapaa tehdä töitä. Helvetinmoista tohinaa ja ollaan niin ahkeraa niin ahkeraa ja tekijämiehiä. Liikettä on niin perkeleesti mutta ei mitään suuntaa. Tuossa on lopputulos. Ovat vielä olleet varmasti ylpeitä tuosta. <SIZE size="1"] (Anteeksi purkautumiseni, esimieheni on belgialainen (jo toinen tapaus) ja olen tällä hetkellä projektissa hollantilaisten kanssa. Ei ne oikeesti ihan kaikki sellaisia ole. ) </SIZE>
Vs: Citroën Minä kyllä tykkäsin CXstä kovastiki. Monia omituisuuksia mutta ainakaan sitä ei voinut haukkua persoonattomaksi.
Vs: Citroën Oli se CX meilläkin aika kauan, rekisteriotteessa luki -82 mutta pari kertaa vaihtui alustapalkit, kerran kori ja kerran moottori. sitten kun automaattilaatikko alkoi luistamaan peruuttamattomasti, nostimme kädet pystyyn. Auton osti kaveri jolla oli ennestään neljä CX:ää, ihan vain timmin korin takia,€ 1500,- euron hintaan (-82 !!!) Tämä tapahtui 2010 keväällä, sillä rahalla vaimo sain 95 Golfin. Toivottavasti vaihtoi parempaan. Mulla on kaveri jolla on CX, XM ja SM, kaikki ajokunnossa, ( ai niin täällä ei saa leveillä kavereilla...)