Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mistä tamperelaiset ostavat filminsä (erityisesti MV)?

Discussion in 'Filmikuvaus' started by heksa, Feb 10, 2006.

1. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Moi.

Tiedän että kaikista kameraliikkeistä saa ainakin ihan perusfilmejä (ISO 200 ja 400), mutta onko joku paikka täällä erityisen hyvä? Digi saa jatkossakin pysyä päämediana mutta ajattelin että olisi hauska ladata välillä vanhaan kameraan mv-filmiä..

2. aattelin kuvaa tuos vähän filmiä itsekin kunhan löydän sopivan 50mm nikon fe:ni ja hain hertellilta (vai mikä sen niminyonkaan siin tuomiokirkonkadulla lähellä kallioniemeä) muutaman rullan ilfordin nelisatasta ja yhren rullan 3200:sta, ihan noin nähdäkseni millasta jälkee moinen mahtaa tehdä.

3. Tamperelaisten on ihan turha miettiäkään muita paikkoja kuin hertelliä.
    hertell myy ulos sillä millä muut ostaa sisään ja valikoima on suomen laajin.

4. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Tähän voisi vielä lisätä kysymyksen kehityspaikasta. Onko tuo Hertell siihenkin hyvä? Mitä nykyään suunnilleen kustantaa filmirulla+kehitys?

5. mustavalkoset kehitetään ite ja värinegat paikassa joka ei lähetä eirille (kuten hertell).
    Käytin ammattikuvaa (ryssäkirkon vieres) mutten käytä enää.
    Kuvamanu (jos saa muuten Fujin Acrossia! ), Jukka Mäkinen jne ...

6. Jukalta saa huonoa palvelua ;)

7. Mutta joku voi silti valita jukan huonon ennen kallioniemen taitamatonta ,)

8. heh :D

9. Jimi

Jimi Member

85
    0
    6
    Mikäs vika ammattikuvas? Moon aina luullu et siellä jos jossain kandee kehittää värirullat. Onhan se sentään ammatikuva! ;)

10. Niin.. mikäs ammattikuvassa mättää ?!? Sieltä olen itse ostanut tähän asti suurimmat filmieränikin... tosin, kyllä Hertelliltäkin sain taannoin 7 rullaa päiväysvanhaa Tmaxia hintaan 2 euroa rulla, mutta Tmax ei kyllä tosiaan ole se mun ihannefilmi.. Paljon parempaa jälkeä olen saanut Fujin Neopan 400:lla, jota siis kannattaa kysellä esim. tuolta ammattikuvasta jos kiinnostaa. Ihan vaan vihjeenä/mielipiteenä, että 5<x euroa filmirullasta on kiristystä :)

Edit: Kyllähän siellä ak:ssa tietenkin monenlaista sählinkiä on aina välistä, mutta en kyllä missään nimessä sanoisi palvelua huonoksi! Jos esim. kuviin ei ole tyytyväinen, niistä voipi valittaa... ja siis.. no joo... hyvä paikka se on!

11. käytin mä ak vuodesta oisko 2002 ja nyt vasta palo hermo... melko hyvin siis.
    laatu, palvelun ja tuotteen, heittelee voimakkaasti. sattu vaan huonoon väliin paljon paskaa.

12. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Ostinpa rullan ISO100:sta ja rullan ISO400:sta, kuva-manulta tuosta Alarannan lähettyviltä. Siellä onnistuu kuulemma noiden käsinkehityskin, en tiedä saisiko siellä myös skannattua filmit. Tai muuten digitoitua. Nyt joku tamperelainen voisi vielä myydä mulle filmijärkän. :)

13. oliko manulla 400sta fujia?!?

14. Käyppä kysymässä ammattikuvasta ;) Ostin sieltä sitä juuri 10 rullaa...

15. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Tuolla oli vain Tmax -merkkistä mv-filmiä.

Onkos tuollaisen filmin kehittäminen/vedostaminen itse kuinka vaativaa? Pimiöön voisi olla pääsy muuan kameraseuran kautta, mutta mahtaneeko maksaa vaivan?

16. Masksaa.. kannattaa...
    --> Informaatio

17. enpä käy. en enää käy amattikuvassa. palvelu on huonoa ja hinnoittelu epäselvää.
    "sanotaan vaikka että nää maksais 50s laaki nää sun kuvat, no hyvä otan niitä sitten 10 kpl." hakiessa lasku on kuitenkin 30 euroa?!? ei ihan yksi tai kaksi kertaa, ole käynyt noin.
    en luota ammattikuvaan koska siellä valehdellaan päin naamaa.

... pistettäköön paska mainos tässä nyt puskaradiossa menemään.

18. ammattikuvaa parempaa laatua ... tai tasaisempaa laatua.. saa pirkkalasta fotokuismalta.
    ihan on uuvatti omistaja mutta palvelussa tai tuotteissa ei mitään vikaa.
    samat myllyt kui ammattikuvassa fujin frontier 370.. olikohan se 370.