Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Chainway to heaven

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Mike, 25 Marraskuu 2005.

1. Mike

Mike

699
    0
    0
    En nyt muista olenko postannut tänne, mutta laitetaan nyt ja poistetaan jos olin. Ei ainakaan löytynyt haulla.

2. Rajausta olisin hivenen tiivistänyt, jollei tuonen ole tarkoitus tulla jotain tekstiä tms. lisuketta oikeaan reunaan.

Ps. pistäppä se sun pöydällä ollut tulostekuva esille, se oli kuitenkin aikas helvatun hyvä otos... tosin ymmärtääkö täällä porukka arvostella kuvaa, eikä kohdetta onkin eri =)

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Herkkyyttä. Näin hyvä.

4. ROCK ROCK !!

5. Mike

Mike

699
    0
    0
    Kyllä mä olen suosilla jättänyt julkaisematta noita vaikka kuin hienoja sitten olisivat. Metelihän niistä aina nousee enkä viitsi katsella kun tuttuja parjataan jo ihan hnekilökohtaisella tasolla.

6. Joo, tosihan tuo on, niin säälittävää kuin tämä kuvien arvostelu onkin.
    Kuvaa itseensä ei osata arvostella, mutta kohdetta kyllä helvatun hyvin....ihan niinku arvostelijat itte olis niin vitun ihquja =)

7. kaiveli

kaiveli

4
    0
    0
    No nyt mua rupesi vaivaamaan se kuva...
    Löytyykö pakkikselt Mike...?

8. Jälkimmäinen linkkikuvista tän ketjun paras. Jotenkin kolahti. Olen ilmeiseti viimeaikoina jostakin syystä tykästynyt katselemaan tiukkoja rajauksia henkilökuvissa.

Peilin kautta kuvattu on kyllä hieno, syväterävyys onnistunut just nappiin, mutta taustan punttisalilaitteet häiritsevät hieman. Vaikea tosin kuvitella missä muussa ympäristössä tuommoisen kuvan saisi aikaiseksi. ;)

9. Mike

Mike

699
    0
    0
    Tiukat rajaukset miellyyttää itseäkin, kokokuvat ovat yleensä tylsiä.

10. Oli muuten printtinä mun mielestä aikas paljon sykähdyttävämpi.
    Oisko ollut hivenen jyrkempikin ?

11. Viimosen sarjan viimonen kuva kolahti parhaiten. Läppärissä tätä kun kattelee niin noista sävyjen jyrkkyyksistä ei voi varmaksi sanoa juuta eikä jaata mutta jyrkempi miellyttäis silmää enemmän. Rajaukset toimii musta kanssa just tollasena parhaiten näissä kuvissa.

12. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Kyl tää aloituskuva oli hienoin, mutta se on ehkä enemmän henkilökohtaista kuin tavallisesti. Jotenkin tuosta löytyy enemmän tunnetta ja kosketuspintaa minuun kuin noista "toimintakuvista".

Toimintakuvissa hyvin hallittua valoa, varsinkin viimeisessä. Ensimmäisen peilaus on aika hieno. Selkä on ehkä vähän turhan vaalea, mut sille ei kai voi mitään jos ei ole lavastettu otos.

13. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Monesti koko kuvaan jää turhaa liian paljon ja tyhjyyttä jolla ei ole mitään annettavaa katsojalle. Kuitenkin ihan ok kuvia noi jälkimmäiset. Viimeisimmässä salama on valaissut ilmeisesti hyvin nuo muodot ja tuonut sopivaa jyrkkyyttä. Kuvat on tasaista laatua ja kuitenkin pientä kokeilua ja erilaisuuden hakua vaikka epäonnistumisen nojalla. Ilman sitä emme kehity.

Ja provoilut pois Mike, koeta olla valokuvaaja.

14. M1kko

M1kko Member

163
    2
    18
    Sen verta voisin näistä maijan kuvista kommentoida kohdetta henkilökohtaisella tasolla että, kyllä ottaa ohimoon kun naisetkin on isompia kuin itse! *en ole sovinistisika*

15. Ekasta kuvasta: herkkä, vahva, vaikuttava. Kaikki muutkin hyviä mutta ensimmäinen on todella upea.

16. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Yleensä mallivastaus tällaisissa tilanteissa on se, että taustaa pitäisi blurrata. Usein se on ulkoa opeteltu vastaus, mutta tällä kertaa se on paikallaan. Syväterävyys ei siis sole onnistunut nappiin, jos kerran tausta on liian terävä. Jos se olisi sumeampi korostuisi - nähdäkseni - kuvan idea: päähenkilön keskittyminen itseensä, jolloin ympäristöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan sen "pitää" kuvassa olla eliminoitu.

17. Ketjun alotuskuva on minusta paras. No, toiset kuvat liittyykin vain täällä käytyyn keskusteluun eikä niinkään alotuskuvaan.

Kolme muuta olisivat oivia kuvituskuvia kyseisestä henkilöstä tehtävään lehtijuttuun. Niistä ilmenee määrätietoinen harjoittelu kohti jotain päämäärää (mikä minulle lajia harrastamattomana jää arvoitukseksi). Eka ja vika on niistä onnistunu paremmin kuin keskimmäinen, jossa kompaktista rajauksesta johtuen raajat on leikelty minuun iskemättömällä tavalla. Mustavalkokuviin erityisemmin mieltymättömänä nää oli vähän "harmaan" oloisia. Ilmeisesti rajuun harrastukseen liittyvä jyrkkyys passaisi hyvin. Taustan blurraamisesta olisin sitä mieltä että sellaiseen lehtikuvatyyppiseen ilmaisuun sille ei ole mitään tarvetta, potrettitason daide-kuvassa se voisi olla parempi (sillä tuollaista romumäärää on vaikee kokee miljööksi).

18. Noinhan se menee. Tarkoitin omalla kommentillani sitä, että kuvassa henkilön selkä on pehmeästi blurrautunut, mutta peilin kautta näkyvä etupuoli on tarkka. Peilistä heijastuvat punttisalivehkeet ovat taas pehmeästi blurrautuneet, mutta eivät ilmeisesti riittävästi kun häiritsevät jotenkin.

19. Parta

Parta

305
    0
    0
    Meikä kans tykkää ekasta kuvasta enemmän. Ainut mikä siinä ehkä vähän häiritsee on tuo kettinki, koska se on niinkuin melkein keskellä, siis ihan karvan verran liikaa oikealla. Sitten jos oikein aletaan nysvään pilkkua, niin olisin tummentanut noita tatuointeja kädessä. Ne on varmaankin vuosia sitten otettu koska ovat alkaneet haalisstumaan, vähän Burn-toolia niihin niin tulee "uudemman" näköiset :D

Annan ysi puol, jos kettinki olis keskellä niin tulis kymppi :D