Mikä on hyvä liima jolla pysyy valokuvat kiinni? Olen yhdellä liimalla laittanut mutta nyt näyttää siltä että reunasta lähtee kuvat irti. Liiimailen streokuviani kiinni aluspahviin jotta katselulaitteella voipi niitä katsella. Ei kannata tehdä kahteen kertaan, vaikka hiukan tein.
Vs: Valokuvaliima En tiedä, onko tästä apua, mutta voisiko laminointi toimia hyvin stereokuvissa? Pysyisi kuosissa ja saisi katseluun samaa "kamaa" aina. Laminointikoneen hinta Biltema-/Clas Ohlson -akselilta varmaan 20 e ja ylös. Jos muuta käyttöä voi olla, niin olisiko ratkaisu tuo? En tiedä, mutta tuli mieleen.
Vs: Valokuvaliima Tää voisi olla kohtalainen. En tiiä. http://solutions.3msuomi.fi/wps/portal/3M/fi_FI/EUScotchbrand/Home/Products/Catalog/?PC_Z7_U00M8B1A08ADC0AMDDPM0620M1000000_nid=9KQN48L9GCgsJ96KG3185JglNLKVPLC3CQbl
Vs: Valokuvaliima Olen noita joskus liimaillut 3M:n kaksipuoleisella teipillä. Säilyvyydestä en tiedä...
Vs: Valokuvaliima Rubber Cement on yksi klassikko. Väärään paikkaan kuten reunasta yli pursuavat voi hieroa irti. Muovipaperille uskaltaisi varmaan laittaa noin arkistomielessäkin?
Vs: Valokuvaliima Olen käyttänyt Permacolorin Gemini XT kaksipuoleista teippiä mm. kapapohjustuksissa. Vanhin on nyt 11v ikäinen ja edelleenkin kiinni, kuten muutkin. Ongelmana voi olla saatavuus, mutta mä saan sitä paikkakunnan mainosteippaukseen erikoistuneesta firmasta 125cm leveenä metritavarana. Ei ihan halpaa, mutta pitää, eikä vaikuta kuvan kestävyyteen.
Vs: Valokuvaliima Museoiden hankintakeskus myy allaolevaa taatusti turvallista arkistokelpoista kaksipuolista liimakalvoa. Voi tilata nettikaupasta. http://www.museoidenhankintakeskus.fi/page/12/tuotteemme Tuolta kohta Filmoplast teipit... Kapa ...................................................... Gudy 831 - kaksipuolinen liimakalvo - voimakas liimaus - soveltuu erityisesti valokuvien ja valokuvatulosteiden (mustesuihku ja digituloste) taustaamiseen - myös karheille ja strukturoiduille pohjamateriaaleille - t uote täyttää valokuva - aktiv iteettitestin (PAT) vaatimukset - asetellaan manuaalisesti, kantajana 44 g/m² valkoinen korkealaatuinen paperi rulla 20 cm x 1 0 m tuotenumero: 26371 à 22 ,00 € (17,74 €) rulla 40 cm x 10 m tuotenumero: 26374 à 44 ,00 € ( 35,48 €) Kauttamme myös muut Neschnenin ( www.neschen.com ) muut Gudy - liimakalvot taustaamiseen