Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

CF - korttien tulevaisuus ?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Gris, 9 Maaliskuu 2014.

    Vs: CF - korttien tulevaisuus ?

    Kuinka moni teistä kuvaa nyt kymmenen vuotta vanhalla rungolla? Ajatteletteko, että kehitys on nyt saavuttanut huippunsa ja pysähtyy tähän? Toinen asia on sitten käytettyjen runkojen arvon nopea laskeminen suhteessa työn hintaan. Viisi vuotta vanhaa runkoa tuskin kannattaa enää korjauttaa, jos siinä on vähänkin isompi vika. Kymmenen vuoden käyttöikä nykyrungoille kuulostaa aika epätodennäköiseltä.
     
  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: CF - korttien tulevaisuus ?

    Tämähän se myös minua kiinnostaa. Markku melkein edellä onkin tuohon jo sitoutunut? OK1? Ei kai sentään niffe?

    Veikkaan että tämä korttiongelma on 10 vuoden päästä tietotekniikan historiaan liittyvä kysymys sillä normaali tapa siirtä kuvat kamerasta pois on suihkata ne langattomasti suoraan pilveen. Tai jotain sellaista... Ei kuitenkaan cf-korttia kortinlukijaan työntäen.

    Itse olen erittäin tyytyväinen jos edes nykyiset, tällä hetkelllä varsin ajatasaiset, objektiivini ovat käyttökelpoisia 10 vuoden päästä.
     
  2. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: CF - korttien tulevaisuus ?

    Niin, nykyiset hyvät digirungot tuottavat laadultaan hyvinkin filmiajan keskareihin verrattavaa kuvaa. Herkkyydet ovat jo ylikin sen. Tämä riittää minulle, en minä kaipaa yhtään enempää. Kuvaanhan minä tyytyväisenä noilla keskareillakin, ja filmikinareilla.

    Minulle oli tärkeintä päästä kiinni nykytekniikan omaavaan FX-kennoon, nyt kun niin on, ei minulla ole intohimoja asian suhteen.
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: CF - korttien tulevaisuus ?

    Jep, turha sitä on spekuloida mitä kymmenen vuoden päästä tehdään, vaan keskittyä tänään tässä ja nyt tapahtuvaan tallentamiseen tai tiedonsiirtoon mihin sitten kukin ne haluaa tallentaa. Molempien korttienkin nopeudet varmaan jatkavat kasvuaan. Eiköhän se uusien konstien valinta sitten tapahdu jossain kameranvalmistajien miitingissä, kun sen aika tulee.
     
  4. Vs: CF - korttien tulevaisuus

    ...eikä siihen kameraan kuitenkaan muutakaan saa tungettua.