Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

CD ja DVD -levyjä saksasta

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana gerbera, 12 Heinäkuu 2005.

1. fr0z

fr0z

334
    0
    0
    Hinnalla ei ole väliä jos toimii. Itse sekä kaveripiirini noita on suosineet... hyvyyden perustan kokemuksiin en laboratoriomittauksiin ,)
    Eli todella hyvä toimivuus muissa asemissa/standalone soittimissa... ei susilevyjä jne jne... muista ridisceistä en mene takuuseen (kaverilla oli noista "printattavia" versioita jotka oli täysin susia..)

Jokainen saa polttaa mitä haluaa, mutta minä poltan noita ,)

2. Mulle se on riittänyt kun ei ole yhtään kuvaa hävinnyt ja kaikki leffat jne toimii :)
    En ole niitä kummemmin tutkinut, mitä nyt Nerolla vähän virheitä etsinyt ja testaillut nopeuksia.
    Ei mun elämä vielä niin tylsää ole että noi levyt niin paljon kiinnostaisi...

3. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    Olisikin kysymys vain tylsyydestä. Ei minulla aikaa kaikkeen riitä, mutta nuo hommat on melko pakko pitää hanskassa koska levyille menee tärkeää dataa joka olisi hyvä olla luettavissa vielä aikojen päästä. Tämä vaatii kontrollia polttovaiheessa, ja sen jälkeen.

Töissä olen siirrellyt vanhoja CD -arkistoja DVD:lle, levyjen kirjo on värikäs, ja ehkä joka 20-30:s levy ei toimi (5v vanhoja). Kaikki toimivat vielä kirjoitusvaiheessa aikanaan. Onneksi(?) näitä kuvia ei varmaan kukaan koskaan kaipaa, paitsi ehkä historiantutkijat kotiseutuarkistoja kaivaessaan..

PS. Leffat ym roska menee, jos tulee tervetta sellaisia polttaa, halvoille "roskalevyille" (paitsi kotivideot ym jotka on 1-2:lla DV nauhalla ja laatuDVD:llä).

4. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Itse en havainnut toistaiseksi mitään vahinkoja cd-levyissä kun siirtelin kuvia ja musiikkia tietokoneelle. Yleensä virheet on tullut kopiodessa tai sitten mahdollisesti huolimattomasta käytöstä eli naarmuja levylle? Tai mahdollisesti olleet jo valmiiksi virheellisiä. Vanhimmat levyt on tosin 4 vuotta vanhoja. Jännä että lukuna ei ole suuri mutta tuntuu kuin olisi ikuisuus. =)

5. Nyt nähdään miten käy halpis DVD levyjen kanssa. Koneesta pamahti 250GB levy. Kuvia siinä oli noin 100GB.. Osa kuvista löytyy enää dvd levyiltä. Osa on ulkoisella asemallakin tallessa..
    Arkistointiin olisi ehkä syytä panostaa, meni 4 tuntia että löysin asiakkaalle kuvan DVD:ltä. Tai siis aika meni siihen että löysin oikean levyn...

6. Niinpä, tuota se on -otan osaa ;-)

7. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18