Vs: cccp Pari kertaa olen sitä elämässäni ihmetellyt, kun oli uusi tietokone, että mitä nuo itse valittavat näytön resoluutiot merkitsevät. Muistan kyllä että ainakin tekstin kokoon se vaikutti, mutta nyt asia selkis. Se vaikuttaa tietenkin sitten kaikkeen. Eli siis kuvat saattavat näkyä eri koossa eri koneilla riippuen asetuksista. Vuorihan vastasi toki aivan oikein kysymykseeni. En jaksa sitä nyt kokeilla muuttamalla näytön resoluutiota, jos uskoisi vain. pb76 voisi kokeilla?
Vs: cccp "Resoluutio" on varsin paljon hämmennystä aiheuttava termi, kun ei ymmärretä sen erilaista, asiayhteydestä riippuvaa merkitystä. Mutta ei kai se nyt niiin vaikeata ole ymmärtää että pikselikoko (jolla ei ole fyysisiä mittoja) ja näytön tuumakoko edellyttävät muunnosta ("rederöintiä") pikselikoosta näytön fysikaalisiin mittoihin.
Vs: cccp Niin eikö näytöissä ole aina varsin tarkka se resoluutio, jolla ne toimivat tarkimmin ja jolle ne on suunniteltu, ja oikein säädettyissä näytöissä ei kuvien mitat kuitenkaan vaihtele paljoa?
Vs: cccp Littunäyttöjen "natiivi resoluutio" on se "paras". Tottakai kuvan "mitat" vaihtelee ihan samalla lailla kuin jos tulostat 3000x2000 pix kuvan 15x10 cm tai 30x20 cm kokoon.
Vs: cccp AnselA vastasi asian vierestä puolittain. Hohhoijaan taas voi liittää mihin vain haluaa, mutta valitsen sen. Mutta varmaan meni jo överiksi tämän kuvaketjun käyttö toiseen tarkoitukseen. Tämä riittää minulle, kiitos.
Vs: cccp Melkeinpä surrealistinen tunnelma vaikka on ihan "suora tavallinen kuva". Rajaisin ehkä oikealta pois symmetriseksi - ja myös ylhäältä räystään kulmille että vaalea seinän linja menee kulmaan.
Vs: cccp Tällainen pitäisi Espan puistostakin saada, ettei siellä kaikenmaailman ihmiset nautiskele olostaan ja eväistään.