Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Capture one pro 7

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Jukkis71, 14 Elokuu 2013.

1. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113
    Vs: Capture one pro 7

No niin, nyt korruptoitui katalooki, taisi tulla virhe, että tämmösenkin ohjelman tuli hankkineeksi.

2. hesee

hesee Member

48
    0
    6

Auts. Itsellä on vielä trial menossa. Express olisi periaattessa riittävä, mutta sen kanssa on vain katalogi. Pro:n sessiomoodi on parempi, kun voi vain selata kansioita. Esim jos hoitelee kuvat kansiossa xxx niin c1 luo capture1 tjsp kansion sen alle. Siellä on sitten muutokset ja valmiit kuvat.

3. Vs: Capture one pro 7

Vielä en ole saanut katalookia hajalle. Alunperin oli mielessä flow, jossa käyttäisin LR:ää
    kuvien lataukseen kovalevylle ja hallinnointiin, C1:stä vain lopullisen kuvan tekemiseen mikäli LR:n
    jälki ei miellytä. Niinpä kokeilin määritellä C1:n ulkoiseksi editoriksi LR:n puolelle. C1:n saa LR:stä kyllä käyntiin mutta eipä se suostu avaamaan kuvaa vaan herjaa jostain metatiedoista.
    Josko tekiskin jatkossa useampia pienempiä katalookeja, jolloin mahdollisen vahingon sattuessa uuden tekeminen ei veisi liikaa aikaa ?

4. Vs: Capture one pro 7

Näin itse käytän Capturea.
    Olen tehnyt kovalevylleni Digikuvat-kansion jossa sijaitesvat alakansiot vuosittain. Jokaisessa vuoden kansiossa on alakansio kuukausille. Kuvat siirrän kortilta kuvauskuukauden mukaiseen kansioon. Näin on helppo siirtää varmuuskopiot kuukausittain tai useammin toiselle kovalevylle kun ei tarvitse siirtää kuin viimeksi kuvatut. Kuvissa säilytän kameran antamat nimet ja vain harvoin edes kehitettyihin kuviin muutan nimeä.
    En käytä katalookia. Session olen tehnyt omalle nimelleni jolloin Capture avautuu aina samoilla ikkunoilla ja asetuksilla.
    Jos kuvaa paljon eri asiakkaille niin voi tehdä asiakaskohtaiset sessiot ja nimetä sessiot asiakkaiden mukaan kunkin erityistarpeita varten. Muuta käyttöä en oikein keksi sessioille.
    Tällaisella kansiorakenteella kuvia on helppo selata folderivalikosta.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Enpä minäkään ole capturea saanut ikinä kaatumaan.
    TJukka

6. Vs: Capture one pro 7

Pienellä etsimisellä löytyi plugin LR:ään (Open Directly – John Beardsworth), jolla saa LR:stä lähetettyä C1:n puolelle kuvat käsiteltäväksi...

7. Vs: Capture one pro 7

Ja tässä taas yksi CO7 erittäin hyvä ominaisuus suomalaiseen talvikuvaukseen sinisen lumen neutralointiin. LCC opaalin kanssa auttaa moneen muuhunkin kuvaukseen. Opaalin sijasta olen käyttänut useasti vaalean harmaata kartonkia LCC.n tekemiseen, opaali kuitenkin parempi. Huomioi paremmin valaistuksen.

http://blog.phaseone.com/get-perfect-snow-without-color-cast/?utm_source=Apsis&utm_medium=professor_eblast&utm_content=IQP&utm_campaign=w0914_software

varalinkki

The Image Quality Professor - Capture One Blog

8. paraneva

12 571
    6 546
    113

Ei mulla ole näin hankalaa ollut ikinä minkään ohjelman kanssa, nyt se päätti, ettei suotta exporttaa enää mihinkään eli ainakin toistaiseksi täysin hyödytön ohjelma. Ehkä se alkaa taas toimimaan jossain vaiheessa?

9. paraneva

12 571
    6 546
    113

Ihan susipaska ohjelma ainakin macilla, hirvittävän raskas ja kankea, mitään ei saa ulos, Phase Onelta ei saa vastauksia mihinkään kysymyksiin. En tiedä olisiko Pro sitten toimivampi kuin tämä mun express, en kuitenkaan viitsi maksaa siitä kokeilusta, jos on sitten samanlainen paska? Koeajan toimi ihan kohtuullisesti, mutta maksamisen jälkeen ei sitten oikein mikään olekaan toiminut. Voi tietysti olla, että mulla on joku asetus viturallaan, mutta kun kovin hääppöisiä ohjeitakaan ei missään ole.