Asensin uutukaisen ja ihan hyvältä vaikuttaa näin ensituntumalta. Yhteen ongelmaan törmäsin kuitenkin. Siinä on nykyisin mahdollisuus antaa tähtiä kuville asteikolla 1-5 ja nämä voi sitten siirtää työskentelykansioon. Minusta kuvien sorttaaminen tähtien mukaan olisi kätevämpää kuin alkaa siirtelemään mitään. Ohjeissa kerrotaan näin: "Can I sort my images by Rating? Images can be sorted by rating. Go to the Browser Toolbar and select list view and then press sort. The images will be sorted in ascending order from 1-5. To reverse this sort order press sort again." En vaan mistään löydä nappia "sort". Missä ihmeessä se on? Edit:OK, löytyi, eli pudotusvalikosta löytyy. Toinen ongelma on vielä ratkaisematta. Toinen ongelma. Olen tehnyt ja valinnut minulle move to folderin, eli työstämiskansion, mutta vaikka valitsen sortattujen tähtien mukaan kuvat,niin en saa valittuja kuvia siirretty kerralla työkansioon (move to), vaan sinne menee vain aktiivinen kuva. Miten saan siis valitut kuvat työkansion ("move to")?
Vs: Capture one 4 En osaa vastata tuohon ongelmaan, kuitenkin Capture Onesta eilisen lyhyen testailun jälkeen jäi varsin positiivinen mielikuva. Ohjelma on nopea vanhallakin koneella, värien osalta ohjelma on ihan onnistunut eli ei mitään rawshooter jälkeä. Perusasetuksissa on todella teräväksi kuvan tekeminen, tämä sopii ihan hyvin. Mutta korkeaimilla herkkyyksillä ohjelma liian paljon poistaa kohinaa sekä yliterävöittää. Eli kannattaa terävöitys minimiin iskeä jos hiukankaan isompaa herkkyyttä käyttää sekä vähentää kohinan poistoa selkeästi. Myös sangen miellyttävä käyttää, tietysti isompi resoluutio niin sitä parempi. Pieniä toimintoja laitettu joka puolelle, jotka aluksi voivat jäädä huomaamatta. Myös kahden kuvan tai useamman kuvan kerralla avaaminen. Eli ohjelma on varsin paljon ominaisuuksia ja toimintoja sisältävä mutta yllättävän kompaktiin ja nättiin toteutukseen saatu. Ja on nopea ja kevyen oloinen. Kannattaa tutustua sopiiko omaan käyttöön.
Vs: Capture one 4 Mites saan batchiin useamman kuin yhden kuvan? Vaikka olen valinnut kaikki kuvat, niin batchin tulee vain aktiivinen kuva kehitettäväksi. edit: Ja kun seuraava onneton painii saman ongelman kanssa, niin vastaus löytyy täältä: http://forum.phaseone.com/viewtopic.php?t=4825&sid=a9db6bbe5211d1613dce2418c527c65c shit+ctrl+D Ei taida kovin moni vielä käyttää tätä?